arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۱۸۹۳
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۱۳ - ۲۹ تير ۱۳۹۵

صالحی:آمریکادر جهل تحلیل نسبت به ایران است/مذاکرات بر آمریکا تحمیل شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 
رئیس سازمان انرژی اتمی در واکنش به خبر یک خبرگزاری آمریکایی در خصوص وجود یک سند محرمانه در خصوص برنامه هسته ای ایران گفت: خیلی از مسائل را به خاطر مصلحت مملکت نمی توانیم بگوییم و زمان نشان خواهد داد که چه اتفاقی افتاده است.
 
به گزارش انتخاب، علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی در «کنگره ملی پرسش مهر 16 » اظهار داشت: به جای بررسی سیر تحول پرونده ساختگی هسته ای ایران به بیان تحلیلی این موضوع می پردازم.
 
وی ادامه داد: اگر انقلاب ها و تحول های انسان ها در طول تاریخ را مرور کنیم و خیلی به گذشته برگردیم به انقلاب حضرت موسی می رسیم برجستگی انقلاب حضرت موسی این بود که انسان ها را از بردگی نجات داد.
 
رئیس سازمان انرژی اتمی با اشاره به انقلاب فرانسه عنوان کرد: اساس انقلاب فرانسه برابری و برادری بود و اگر جلوتر بیاییم و به انقلاب خود برسیم می بینیم که انقلاب اساس انقلاب ما «نه گفتن به پوچ گرایی و توجه دادن انسان به فلسفه زندگی» بوده است.
 
صالحی با بیان اینکه انقلاب ایران فلسفه زندگی جدیدی را به دنیا عرضه کرد، گفت: یک شاخه از فلسفه زندگی فلسفه سیاسی و نحوه تعامل ما با دیگران بود. انقلاب ما غبار را از دین زدود و دین را مجددا عرضه کرد، برای همین اصرار دارم که امام (ره) را محی الدین زمان نام ببریم.
 
وی از علم، فناوری، اقتصاد قوی و نظامی گری به عنوان شاخص های قدرت یک کشور نام برد و تاکید کرد: کشوری که مدعی قدرت است بدون داشتن نظامی گری قوی مشکل خواهد داشت.
 
رئیس سازمان انرژی اتمی ادامه داد: کشوری مثل آمریکا که مدعی قدرت است در مقابل ایران دچار مشکل شده است. ضمن اینکه ما قبول داریم که این کشور از نظر نظامی، اقتصادی و کالای فرهنگی قدرتمند و صاحب امپراطوری رسانه ای است، اما زمانی که با ایران رو به رو می شود و میخواهد استیلای خود را بر جهان محقق کند می بیند که نمی تواند این کار را انجام دهد.
 
صالحی با بیان اینکه ما آمریکا را رقیب نظامی، اقتصادی و فرهنگی خود نمی دانیم، تصریح کرد: آمریکا رقیب ریشه ای ایران است و از باب اندیشه و فکر و فلسفه جدید زندگی و سیاسی با ایران مشکل دارد. آمریکا دید ایران برای آنها مشکل آفریده و نمی داند با این مشکل چگونه باید برخورد کند، آمریکا در جهل تحلیل نسبت به ایران است و ناخود آگاه خود را در چالشی در مقابل ما قرار داده که نمی دانست چگونه باید با آن برخورد کند.
 
وی ادامه داد: آمریکا دید با ایران نمی شود از در تقابل وارد شود و تصمیم گرفت از در تعامل وارد شود. در این مذاکرات گوش فلک را کر کردند که تحریم ها باعث شد ایران پای میز مذاکره بیاید اما تحریم ها که همیشه بود و بالاتر از آن جنگ تحمیلی بود اما ملت ایران تسلیم نشد.
 
رئیس سازمان انرژی اتمی خاطرنشان کرد: آمریکا خود به این نتیجه رسید که باید با ایران مذاکره کند و این قدرت ملی ما بود مذاکرات را بر آمریکا تحمیل کرد.
 
صالحی تاکید کرد: این بدان معنا نیست که آمریکایی ها خیرخواه ما شده اند.
 
وی افزود: به عنوان شاهد می گویم عزیزانی که خداوند مقدر کرد در مذاکرات حضور یابند به زیبایی از حقوق ملی مردم دفاع کردند.
 
رئیس سازمان انرژی اتمی در واکنش به خبر یک خبرگزاری آمریکایی در خصوص وجود یک سند محرمانه در خصوص برنامه هسته ای ایران گفت: خیلی از مسائل را به خاطر مصلحت مملکت نمی توانیم بگوییم و زمان نشان خواهد داد که چه اتفاقی افتاده است.
منبع: فارس
نظرات بینندگان