arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۱۹۴۴
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۱۶ - ۲۹ تير ۱۳۹۵

واکنش تهمینه میلانی به حواشی پرونده پزشکی کیارستمی

تهمینه میلانی معتقد است: اگر در روند درمان عباس کیارستمی خطایی رخ داده باشد، باید در آرامش به آن رسیدگی شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
تهمینه میلانی معتقد است: اگر در روند درمان عباس کیارستمی خطایی رخ داده باشد، باید در آرامش به آن رسیدگی شود.
 
به گزارش انتخاب، این کارگردان، گفت: اکثر اعضای خانواده من از جمله پدر و برادرها و دایی‌ها، شوهر خواهرم و ... و نسل بعد ایشان پزشک هستند و در مورد اتفاقاتی که برای عباس کیارستمی رخ داد پزشکان خانواده و دوستان پزشک ما هم  بر این باور هستند که خارج از تعصب بی‌اساس،اگر در مورد ایشان و البته همه‌ی بیمارانی که در موردشان خطای پزشکی رخ می‌دهد،  قبل از آنکه بی‌دلیل  فردی  را قضاوت کنیم باید رسیدگی شود.
 
وی با اشاره به جمله یکی از بزرگان معماری جهان لویی کان ادامه داد: فرق معماران و پزشکان در این است که معماران نمی‌توانند خطاهایشان را دفن کنند اما پزشکان به راحتی این کار را انجام می‌دهند. اما امیدوارم با پیگیری پرونده ی پزشکی عباس کیارستمی فصل جدیدی در نظام پزشکی ما آغاز شود و نه تنها در مورد ایشان، بلکه در مورد همه شهروندان اگر خطایی صورت گرفت، خطای پزشکان دفن نشود و سرآغازی باشد تا دیگر  شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم.
 
این کارگردان تاکید کرد: فکر می‌کنم در این زمینه پزشکان کشور برای اعاده‌ی حیثیت از شغل خود باید پیشقدم باشند، نه اینکه با تهدید و توهین با این موضوع برخود کنند!
 
میلانی که طی روزهای اخیر از آمریکا بازگشته است با اشاره به شخصیت فرهنگی و جهانی کیارستمی، او را رفیق و همراه بزرگی دانست و گفت:‌ آقای کیارستمی انسانی بذله‌گو، باسواد، فیلسوف، با نشاط، نکته سنج و بسیار دوست‌داشتنی بود و در حالی که عمر رفاقت‌ها در سینما بسیار کوتاه است، کیارستمی یک رفیق واقعی  بود که در بزنگاه تنگناها بداد دوستانش رسید.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان