arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۲۰۸۲
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۱۲ - ۳۰ تير ۱۳۹۵

بغداد نیروهای کرد را به شکنجه سربازان ارتش عراق متهم کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
برخی منابع امنیتی عراق از شکنجه و ضرب و شتم هشت نیروی ارتش عراق به دست نیروهای کرد در شمال بغداد خبر دادند.
 
به گزارش انتخاب، به نقل از روزنامه مصری الیوم السابع، در حالی که شرایط در عراق به گونه‌ای است که همکاری ارتش فدرال و نیروهای اقلیم کردستان عراق را می‌طلبد، برخی منابع امنیتی عراق اعلام کردند که هشت نیروی نظامی ارتش این کشور از جمله یک افسر به دست نیروهای کرد در شمال بغداد مورد شکنجه و ضرب و شتم قرار گرفته‌اند، مساله‌ای که خطر ایجاد تنش میان دولت بغداد و اقلیم کردستان را به دنبال دارد.
 
نیروهای عراقی در راستای آمادگی برای آغاز عملیات باز پس گیری شهر موصل، دومین شهر بزرگ این کشور که داعش از ژوئن ۲۰۱۴ کنترل آن را به دست گرفته‌ وارد نبردهایی در اطراف این شهر شده‌اند.
 
هر یک از نیروهای ارتش فدرال بغداد و پیشمرگ‌ها با وجود تنش‌های حاکم بر روابطشان به دلیل اختلافات مالی و سیاسی، نقش مهمی در نبردهایی داشته‌اند که با هدف باز پس گیری مناطق مختلف استان نینوا انجام شده است.
 
یکی از افسران عالی رتبه تیپ ۹ ارتش عراق در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه گفت: نیروهای آسایش (سرویس امنیتی اقلیم کردستان عراق) هشت تن از نیروهای ما را هنگام عبورشان از ایست بازرسی مخمور مورد ضرب وشتم قرار داده‌اند. این نیروها در حال بازگشت از منطقه عملیات و رفتن به مرخصی بودند.
 
به گفته این افسر عراقی، سه تن از این نیروها به شدت با باتوم برقی شکنجه شده و یک سرهنگ دوم و یک سروان هدف تیراندازی قرار گرفته و ساعت‌ها بازداشت بوده‌اند.
 
یک افسر در فرماندهی عملیات مشترک ارتش عراق نیز با تایید جزئیات حادثه گفت: این حادثه در منطقه مخمور رخ داد و وزارت دفاع عراق به زودی تحقیقات در مورد آن را آغاز کرده و هیاتی را به اقلیم کردستان خواهد فرستاد و سپس نتایج این سفر به حیدر العبادی، فرمانده کل نیروهای مسلح کشور تحویل داده خواهد شد.
 
از سوی دیگر، برخی نمایندگان پارلمان عراق تصاویری از آثار شکنجه بر بدن و سر سرباز عراقی را منتشر کردند.
 
این در حالی است که احمد الجاف، سخنگوی نیروهای پیشمرگ در محور مخمور وقوع این حادثه را تکذیب کرد.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان