arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۲۳۳۸
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۱۵ - ۳۱ تير ۱۳۹۵

معاون نخست وزیر استرالیا پیشنهاد ممنوعیت مهاجرت مسلمانان را رد کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 'بارنابای جویس' معاون نخست وزیر استرالیا روز پنجشنبه سیاست های سناتور 'پائولین هانسون' و 'حزب یک ملت' را در مورد پیشنهاد ممنوعیت مهاجرت مسلمانان با ادعای 'افراط گرایی خشونت آمیز' رد کرد.

به گزارش انتخاب،  معاون نخست وزیر استرالیا طرح پیشنهاد 'حزب یک ملت' در مورد ممنوعیت مهاجرت مسلمانان را مورد انتقاد قرار داد و این سئوال را مطرح کرد که اگر ما به نوبه خود شروع به ممنوعیت مردم به دلیل اینکه آنها کاتولیک هستند و یا اینکه آنها پروتستان هستند، کنیم، چه اتفاقی می افتد.

وی به اسکای نیوز استرالیا گفت: من به ممنوعیت مردم با این فرض ها باور ندارم.
'بارنابای جویس' همچنین گفت که با دیدگاه های سناتور 'هانسون' برای نصب دوربین های امنیتی در مساجد نیز مخالف است.

هانسون از برپاکنند گان پویش های ضد اسلامی و مقابله کننده با اعطای مجوزهای تهیه و توزیع غذای حلال در استرالیا است و در انتخابات اخیر سنای استرالیا پیروز شد.

معاون نخست وزیر استرالیا گفت که اگر با پیشنهاد هانسون شما دوربین ها را در مساجد قرار دهید، سپس وقتی که من به جرمی به یک کلیسای کاتولیک بروم چه می شود؟

'کرالی اسمیت' عضو حزب تازه تاسیس و ضد اسلامی 'ائتلاف آزادی استرالیا' که برای راهیابی به مجلس سنا در انتخابات اخیر بر مواضع ضد اسلامی خود تأکید داشته و اسلام هراسی را دستمایه نیل به اهداف خود می داند نیز پیشنهاد کرد که مهاجرت مسلمانان به استرالیا به مدت 10 سال ممنوع شود.

حرکت ها و پویش های ضد اسلامی طی دو سال گذشته در استرالیا با مدیریت این گروه ها افزایش یافته و گروه های افراط گرا که خود را 'احیای استرالیا' می نامند نیز در تجمعاتی با پیگیری سیاست قدرت های غربی و اسلام هراسی خواستار بسته شدن مساجد و مدارس اسلامی و پایان صدور گواهینامه مواد غذایی حلال شده بودند.

گروه های نژادپرست استرالیا که ادعای آزادی و حقوق بشر دارند، در راستای اهداف غرب و در پی تبلیغات رسانه ای که فعالیت های تروریستی را به مسلمانان نسبت می دهند، هر از گاهی تظاهرات ضد اسلامی راه اندازی کرده و فشار بر مسلمانان استرالیا را افزایش داده اند.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان