arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۲۵۱۵
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۲۰ - ۰۱ مرداد ۱۳۹۵

"حضور نظامیان خارجی در لیبی تنها برای رصد تحرکات داعش است"

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فرمانده نیروی هوایی ارتش لیبی تاکید کرد، نظامیان آمریکایی، انگلیسی و فرانسوی در لیبی تنها به رصد تحرکات گروه تروریستی داعش می‌پردازند. از سوی دیگر یک منبع در مرکز پزشکی بنغازی از کشف 14 جسد ناشناس در این شهر خبر داد.

به گزارش انتخاب به نقل از خبرگزاری فرانسه، صقر الجروشی، فرمانده نیروی هوایی لیبی با اشاره به حضور برخی از نیروهای نظامی فرانسه، آمریکا و انگلیس در پایگاه هوایی بنینا در شهر بنغازی، گفت: تعداد این نیروها به حدود 20 تن می‌رسد و ماموریت‌شان در لیبی به کنترل و رصد تحرکات گروه تروریستی داعش و چگونگی انبار کردن مهمات توسط این گروه تروریستی محدود می‌شود.

الجروشی در ادامه تاکید کرد: هیچ خلبان خارجی در لیبی به نیابت از نیروهای ما، در عملیات جنگ علیه داعش مشارکت نمی‌کند.

فرمانده نیروی هوایی لیبی در ادامه از حضور گروه‌های نظامی خارجی دیگر در پایگاه‌های متعدد در لیبی و شهرهای مختلف از جمله طبرق، مصراته و طرابلس خبر داد و گفت: این گروه‌ها نیز فعالیت‌های مشابهی در لیبی دارند.

فرانسوا اولاند، رییس جمهور فرانسه تنها دو روز قبل، از کشته شدن سه سرباز فرانسوی در شرق لیبی خبر داد. این اولین اعتراف پاریس به حضور نیروهای نظامی‌اش در لیبی محسوب می‌شود.

از سوی دیگر وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در مه گذشته اعلام کرد که ارتش این کشور تصویر روشنی از شرایط در لیبی ندارد اما تیم‌های کوچکی از نیروهای عملیات ویژه آمریکا در حال جمع‌آوری اطلاعات لازم در لیبی هستند.

روزنامه‌های چاپ انگلیس نیز نوشتند، گروهی از نیروهای ویژه انگلیس در لیبی به نیروهای لیبیایی که در حال نبرد با داعش هستند مشاوره نظامی می‌دهند.

دولت توافق ملی لیبی با اعزام نیروهای بیگانه به لیبی بدون موافقت خود مخالف است و روز چهارشنبه نیز از اینکه پاریس اعلام کرد سه تن از سربازانش در این کشور کشته شده‌اند، اعلام نارضایتی کرد.

از سوی دیگر یک منبع در مرکز پزشکی شهر بنغازی اعلام کرد با گزارش مردم مسوولان امنیتی این کشور  14 جسد ناشناس را که نشان‌های شکنجه بر آنها بود و با شلیک به سر اعدام شده بودند، در منطقه القمامه در بنغازی کشف کردند.

طبق گزارش این منبع آگاه تحقیقات در مورد این افراد فورا آغاز شده است. هم‌چنین با شناسایی هویت برخی از این اجساد تنش بسیاری میان ساکنان این منطقه ایجاد شده است.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان