arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۲۶۳۳
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۱۳ - ۰۲ مرداد ۱۳۹۵

عکسی که به اشتباه دست‌به‌دست شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
پوشش لحظه به لحظه حادثه تروریستی مونیخ که از همان دقایق اولیه در شبکه‌های اجتماعی به وقوع پیوست، در مواردی با انتشار خبرها و تصاویر نامرتبط و اشتباه نیز همراه بود.
 
به گزارش انتخاب، در حادثه تروریستی روز گذشته در مرکز خرید المپیای مونیخ، همچون دیگر حوادث اخیر از جمله حمله تروریستی فرانسه و کودتای نظامی ترکیه، شبکه‌های اجتماعی رقابت زیادی برای پوشش لحظه به لحظه تمامی اتفاقات داشتند؛ شتابی که بعضا با انتشار تصاویر جعلی منتسب به این حادثه نیز همراه بود و متاسفانه برخی رسانه‌های رسمی هم در مواردی با این اشتباهات همراه شدند.
 
از جمله‌ی این موارد، عکسی است که به اشتباه از شامگاه گذشته در شبکه‌های اجتماعی به حادثه تروریستی مونیخ نسبت داده می‌شود، در حالی که این عکس مربوط به بیش از دو ماه پیش و یک مانور ضدتروریستی در یک مرکز خرید در لندن است؛ تصویری که در همان ساعت اولیه تیراندازی در مونیخ به عنوان اولین تصاویر از داخل فروشگاه در میان شبکه‌های اجتماعی منتشر شد و برخی رسانه ها نیز به آن پرداختند.

 عکسی که به اشتباه دست‌به‌دست شد
خبر مرتبط با مانور ضدتروریستی لندن در 10 می (73 روز پیش)
 
عکس منتشر شده مربوط به مانور ضد تروریستی پلیس لندن در دومین مرکز خرید بزرگ لندن است که در تاریخ 10 می 2016 (بیش از دو ماه پیش) برگزار شده است و در این مانور صدها نفر از مردم به صورت داوطلبانه برای مقابله با حملات احتمالی تروریستی مشارکت داشتند.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان