arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۲۶۸۸
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۱۷ - ۰۲ مرداد ۱۳۹۵

گروگانگیرهای ایروان همه گروگانها را آزاد کردند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
بر اساس اعلام یک میانجیگر دخیل در مناقشه گروگانگیری اخیر ارمنستان، گروگانگیران که در ابتدای این مناقشه 9 مامور پلیس را در پایتخت ارمنستان گروگان گرفته و تا کنون پنج تن از آنها را آزاد کرده بودند، چهار گروگان باقی مانده را نیز آزاد کردند.
 
به گزارش انتخاب، به نقل از خبرگزاری رویترز، روز یکشنبه هفته گذشته گروهی از مردان مسلح گروگانگیر با حمله به یک پاسگاه پلیس در ایروان 9 افسر پلیس را گروگان گرفته و خواهان آزادی یک چهره مخالف دولت در ازای آزاد کردن گروگان‌هایشان شدند. این مناقشه تا کنون باعث کشته شدن یک افسر پلیس و زخمی شدن دو تن دیگر شده است. گروگانگیران در همان روز اول دو تن از گروگان‌هایشان را آزاد کردند و روز دوشنبه بعد از آن نیز سه تن دیگر را از آنها آزاد کردند. در پی مذاکرات انجام شده میان نیروهای امنیتی و گروگانگیران اعلام شد که اوایل امروز (شنبه) دو افسر پلیس دیگر توسط گروگانگیرها آزاد شده و بر اساس جدیدترین دو گروگان آخر شامل معاون رئیس پلیس ایروان و معاون رئیس پلیس ملی ارمنستان نیز آزاد شدند.
 
یک سخنگوی نیروهای امنیتی ارمنستان این خبر را تایید کرد.
 
بر اساس اعلام یک منبع خبری آزادی این گروگانها بعد از آن انجام شد که مقامات ارمنستان پذیرفتند یک مرکز مطبوعاتی موقتی را در یک منطقه بی طرف در نزدیکی پاسگاه پلیس مذکور ایجاد کنند. این در راستای درخواست گروگانگیرها برای دسترسی به رسانه‌های عمومی انجام شد. در حال حاضر تعداد مردان مسلح باقی مانده در پاسگاه پلیس ایروان هنوز مشخص نیست. تا پیش از این درخواست اصلی گروگانگیرها آزاد کردن ژیرایر سفیلیان یک رهبر اپوزیسیون ارمنستان توسط مقامات بوده است.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان