arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۲۷۰۸
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۹ - ۰۲ مرداد ۱۳۹۵

خداحافظی مهران مدیری با تلویزیون/کارگردان «دورهمی» فیلم سینمایی می سازد

مجری برنامه تلویزیونی «دورهمی» ضمن اعلام خداحافظی با ساخت برنامه های تلویزیونی، از قصد خود برای تولید یک اثر سینمایی با عنوان «ساعت 5 عصر» خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مجری برنامه تلویزیونی «دورهمی» ضمن اعلام خداحافظی با ساخت برنامه های تلویزیونی، از قصد خود برای تولید یک اثر سینمایی با عنوان «ساعت 5 عصر» خبر داد.
 
به گزارش انتخاب، مهران مدیری شب گذشته (جمعه) در برنامه تلویزیونی «هفت» که به مباحث سینمایی می پردازد، با اعلام خبر ساخت نخستین فیلم سینمایی خود در آینده ای نزدیک گفت: دو فیلمنامه دارم که یکی کمدی و دیگری تلخ و عجیب است و تا دو ماه دیگر یکی از فیلم سینمایی خود را می سازم.
 
** دوست داشتم حرفه ای به سینما بیایم
وی با بیان اینکه دوست داشتم وقتی به سینما می آیم خیلی حرفه ای باشم، ادامه داد: دلیل نساختن فیلم سینمایی در این سال ها، ترس از ساخت فیلم کمدی نبود. ترس از ساخت فیلم سینمایی بود. با وجود اینکه این تجربه کم نیست، اما برای سینما کم است.

مدیری نام فیلم تازه خود را «ساعت 5 عصر» عنوان کرد و گفت: یک فیلم کمدی است. فیلم سخت، خیابانی، بسیار شلوغ و پرجمعیتی است. ممکن است در هر سکانسی بین 600 تا 700 نفر حضور داشته باشند. اما فیلم تنها یک بازیگر اصلی دارد و باقی مردم اند.
 
** «ساعت 5 عصر» مثل گوله برف است
بازیگر و کارگردان مجموعه تلویزیونی و طنز «شب های برره» ادامه داد: «ساعت 5 عصر» از ساعت 7 تا 17 یک فرد را در تهران روایت می کند که آن روز آخرین فرصت آن فرد است که باید کاری را انجام دهد. فیلم مثل گلوله برفی است که هرچه جلوتر می رود بزرگتر می شود و ریتم مدام تندتر می شود و دیوانه وار بودن ماجرا بزرگتر و موضوع عظیم تر می شود.

مدیری با بیان اینکه فیلم موضوعی به شدت اجتماعی دارد که هر روز با آن مواجه ایم اما بدان توجهی نمی کنیم، ادامه داد: طرح فیلمنامه از خودم است اما با خشایار الوند در حال نگارش آن هستیم.
 
** خداحافظی با تلویزیون
کارگردان مجموعه تلویزیونی و طنز «پاورچین» با اعلام خداحافظی خود از برنامه سازی در تلویزیون، افزود: بعد از برنامه «دورهمی» دیگر کاری برای شبکه نمایش خانگی و تلویزیون نخواهم ساخت و به تولید سالی یک فیلم سینمایی کفایت می کنم. از 365 روز سال 360 روز سال را کار کرده ام و فکر می کنم دیگر باید استراحت کنم.
 
** می خواهم حرف های تند بزنم
مدیری خاطرنشان کرد: من تصمیم دارم در ادامه مسیر فیلمسازی خود حرف های تندتر و بزرگتری در حوزه سیاست و فرهنگ و اجتماع بزنم که جای این حرف ها در تلویزیون نیست و محدودیت های آن نمی گذارد و به نظر در شبکه نمایش خانگی و ارشاد بهتر می شود اینها را بیان کرد.
 
**برایم سخت است درباره عطاران نظر بدهم
بازیگر فیلم سینمایی «دیدار» در ادامه با گریز به فضای نقد سینمای کمدی گفت: نقد سینمای کمدی مبتذل و به اصلاح بدنه برای من ممکن است اما از نقد کمدی جدی اجتناب می کنم و برایم سخت است درباره رضا عطاران نظر دهم.

مدیری با انتقاد از برخی منتقدان افزود: برخی منتقدان به دلیل اینکه جواب تلفنشان را ندادم نقدهای بسیار تندی به فیلم هایم وارد کردند که به نظرم این موضوع خیلی غیرانسانی است.
 
** برخی سریال هایم بچه گانه بودند
مجری برنامه «دورهمی» در نقد آثار خود اظهار داشت: خیلی از کارهایم را اکنون دوست ندارم. مخصوصا کارهایی که زمان آنها گذشته است. کارهایی مثل «جایزه بزرگ»، «نقطه چین»، «ویلای من» و ... که به نظرم بچه گانه و ضعیف اجرا شده اند. اما برخی آثار نظیر «شوخی کردم»، «شب های برره»، «قهوه تلخ»، «دورهمی»، «پاورچین»، «مرد هزار چهره» و... را در کارهایم دوست دارم چون حرف های خوبی داشتند.

مدیری در پاسخ به نخستین سئوال فراستی که چرا دیگر تیز و تند نیستی، گفت: بخاطر محدودیت های تلویزیون است! اصلا چیز عجیبی نیست، همه جا همین است، اما جدیدا بسیار سخت گیرتر شده اند. نمونه اش در همین برنامه «دورهمی». از طرفی چیزهایی را ما می گوییم که برای نخستین بار ما هستیم که مطرح می کنیم و پخش می شود و از طرفی مواردی را ممیزی می کنند که اصلا نمی فهمم.
بازیگر فیلم سینمایی «توکیو بدون توقف»» در پاسخ به این پرسش فراستی که تو از نگاه بالا با مخاطب صحبت می کنی، افزود: در ابتدا «دورهمی» به این شکل اجرا می شد، اما به مرور مشکل با تذکر دیگران حل شد.
 
** به یک دگردیسی نیاز دارم
مدیری ادامه داد: حوصله ندارم و خیلی وقت است که حالم خوب نیست. یک نوع دگردیسی نیاز است برای ترک تلویزیون و سینمای خانگی به سمت سینما. برای اینکه از این شکل کار خسته و اشباع شده ام. اصلا دیگر دوست ندارم و ارضا نمی شوم.
 
** به فرهادی گفتم می خواهم در «فروشنده» بازی کنم
وی با اشاره به فیلم «فروشنده» اصغر فرهادی گفت: وقتی فیلمنامه اصغر فرهادی را خواندم، دیدم معرکه است. دوام نیاوردم و همان شب ساعت 2 زنگ زدم که من می خواهم بیایم بازی کنم.
مدیری درخصوص فیلم هایی که بازی کرده نیز تصریح کرد: از بازی در فیلم «توکیو بدون توقف» پشیمانم. اصولا از کارگردانی دیگران وقتی برایشان بازی می کردم، حرص می خوردم. هرچند وقتی می پذیرفتم کاملا خود را می سپردم و حرفی نمی زدم مگر آنکه از من بخواهند.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان