arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۲۷۳۳
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۲۱ - ۰۲ مرداد ۱۳۹۵

پرونده یک دندانپزشک به دلیل کتک زدن بیمار خردسال به نظام پزشکی اصفهان ارجاع شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اعلام کرد: پرونده مربوط به یکی از دندانپزشکان در اصفهان به دلیل کتک زدن یک دختر شش ساله برای پیگیری به سازمان نظام پزشکی اصفهان ارجاع شده است.

به گزارش انتخاب، روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان روز شنبه اعلام کرد: پیرو درج مطلبی با عنوان 'دندانپزشک اصفهانی دختر شش ساله را کتک زد' به اطلاع می رساند، بازرسان معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در جلسه ای با حضور خانواده کودک و همچنین دندانپزشک که در یکی از کلینیک های خصوصی استان شاغل است، موضوع را بررسی کردند و مراتب جهت رسیدگی سریع به سازمان نظام پزشکی اصفهان ارسال شده است.

دبیر سازمان نظام پزشکی اصفهان در این باره به ایرنا گفت: هنوز به طور جزئی در جریان این پرونده قرار نگرفته ام و آنچه می دانم همان مطالبی است که در شبکه های اجتماعی منتشر شده است.

مسعود جوان بخت با بیان اینکه اظهار نظر درباره این موضوع به پیگیری و بررسی بیشتری نیاز دارد، افزود: اگر خانواده کودک شکایت خود را به نظام پزشکی مطرح کرده باشند پرونده به دادسرای نظام پزشکی ارجاع می شود اما اگر به دادسرای اصفهان شکایت کرده باشند پرونده به هیات بدوی انتظامی نظام پزشکی ارسال خواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال که اگر جرمی در این پرونده محرز شود، مجازات آن چیست، توضیح داد: اگر پزشک خاطی پیش از این سابقه تخلف داشته باشد مجازات وی تشدید می شود و اگر نداشته باشد حداقل مجازات وی، اخطار کتبی همراه با درج در پرونده است.

به گزارش ایرنا در روزهای گذشته یک سایت خبری با انتشار گزارشی مدعی شد که یک دندانپزشک در اصفهان دختری شش ساله را کتک زده است.

این سایت خبری ادعا کرد: « دختر شش ساله اصفهانی هفته گذشته به همراه مادرش برای کشیدن دندان به مطب یک پزشک در شهر اصفهان مراجعه کرده است. او که از دندانپزشک بسیار وحشت دارد، هنگام معاینه بی قراری کرده و با دکتر برای کشیدن دندان همکاری نکرده است. آقای دکتر بعد از چند دقیقه از مادر دختر می خواهد که به اتاق انتظار برود تا با روش خودش وارد عمل شود. مادر هم برای تهدید دخترش به کنایه خطاب به دکتر گفت اگر دخترم اذیت کرد دعوایش کنید. بعد از رفتن مادر، دکتر، دختر را کتک زده و این دختر بچه ظاهرا از درد کتک، درد دندان را فراموش کرده است '.

در ادامه این گزارش آمده است: ' مادر دختر بعد از دیدن آثار آزار و کتک روی صورت و دست دخترش به دکتر اعتراض کرده که پزشک نیز مدعی شده او را کتک نزده بلکه تنبیه کرده تا دیگر از دندانپزشکی نترسد '
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان