arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۲۷۴۴
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۲۲ - ۰۲ مرداد ۱۳۹۵

دستگیری مظنونان حمله احتمالی به المپیک ریو با کمک اف بی آی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رزیل می گوید پلیس فدرال آمریکا(اف بی آی) اطلاعاتی در اختیار این کشور قرار داده که طی هفته جاری به دستگیری 11 شبه نظامی مظنون که حمله احتمالی به المپیک ریو را مورد بحث قرار داده بودند، منجر شده است.

به گزارش انتخاب به نقل از خبرگزاری رویترز از ریودوژانیرو، 'رافائل بروم میرون' دادستان فدرال ایالت جنوبی پارانا که مسئول این پرونده است در اظهاراتی که در روزنامه های روزشنبه برزیل چاپ شد، گفت: گزارش اف بی آی خلاصه و کوتاه بود و در آن به هویت دست کم 6 مظنون بالقوه شبه نظامی اشاره شده بود.

وی به روزنامه استادو دو سائوپائولو گفت: این اطلاعات از اف بی آی به دست آمد؛ آنها گزارش کوتاهی فرستادند و اکنون باید از این افراد تحقیق شود.

یک سخنگوی دفتر دادستانی برزیل ضمن تایید این اظهارات گفت: اف بی آی این خبر مخفیانه را در ماه مه و پس از آن فرستاد که ماموران تحقیق در برزیل خطوط ارتباطی مظنونان را ردیابی کرده و هویت افراد دیگر دستگیر شده طی هفته جاری را تشخیص دادند.

یک سخنگوی اف بی ای در واشنگتن از اظهار نظر در مورد دستگیری های روز پنجشنبه درست دو هفته قبل از برگزاری نخستین المپیک در آمریکای جنوبی خودداری کرد.

پلیس برزیل در ابتدا 10 مظنون را دستگیر کرده و گفت : دو نفر دیگر زیر نظر قرار دارند. یکی از دو نفر دیگر روز جمعه خود را به پلیس تسلیم کرد.

این مظنونان از سوی وزیر دادگستری برزیل به عنوان یک شبکه ضعیف سازماندهی شده و 'مطلقا آماتور' معرفی شده اند که تنها از گروه داعش طرفداری می کردند.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان