arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۲۷۵۳
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۲ - ۰۳ مرداد ۱۳۹۵
اویشنیست منتشر کرد:

جزئیات نخستین دقایق آغاز کودتای ترکیه / خلبان جنگنده ای که در اسمان آنکارا پرواز می کرد، همانی بود که به سوخوی روس ها شلیک کرده بود

در ساعت 10 شب روز 15 جولای ، پایگاه هوایی چهارم واقع در شمال غرب آنکارا با همتاي خود در فرودگاه اسنبوگا آنکارا تماس گرفت . اپراتور این پایگاه هوایی خبر پریدن دو جت اف 17 از این پایگاه را اعلام کرد .
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سرویس بین الملل «آنتخاب»؛ نشریه تخصصی اویشنیست نوشت: در ساعت 10 شب روز 15 جولای ، پایگاه هوایی چهارم واقع در شمال غرب آنکارا با همتاي خود در فرودگاه اسنبوگا آنکارا تماس گرفت . اپراتور این پایگاه هوایی خبر پریدن دو جت اف 17 از این پایگاه را اعلام کرد .

به گزارش «انتخاب»، بعد از بلند شدن این جت ها، یکی از آنها در تماس خود با فرودگاه اسنبوگا آنکارا درخواست به زمین نشستن کرد که با درخواست آن موافقت شد و زمانی که از قصد آن سوالی پرسیده شد خلبان گفت ماموریت ویژه برای پرواز بر فراز آنکارا دارد.

کمی بعد از این مکالمه تلفنی ، خیر رسید که هواپیماها با سرعت زیاد در ارتفاع کم در حال پروازند و این در ساعت 10:20 دقیقه شب اتفاق افتاد . ویدئو پخش شده از پرواز یک جنگنده بر فراز ترکیه به این زمان تعلق دارد.

متعاقبا، فرودگاه آنکارا با تماسی که با پایگاه هوایی چهارم داشت از آنها درخواست توضیح کرد . در این زمان پایگاه چهارم هوایی خبر پرواز دو جت اف 16 از این پایگاه را با فرودگاه آنکارا اعلام کرد .

کمی پس از آن فرودگاه آنکارا شناسه ای را از یک هواپیمای kc-135r دریافت کرد که خبر حمایت کودتا گران از هواپیماها را می داد و سپس هلیکوپتر ها آتش گشودند.

مکان هایی که هدف هلیکوپتر ها واقع شد عبارت است از:

فرماندهی ویزه نیروهای پلیس در گلباسي توسط اف 16 بمباران شد و 47 پلیس کشته شدند.

دفتر مرکزی حمل و نقل هوایی پلیس گلبسی

ساختمان.مجمع ملی ترکیه

ستاد کل ارتش ترکیه

دفتر.مرکزی سازمان اطلاعات در ینیماهال

دفتر مرکزی ترک ست در گلبسي

کاخ ریاست جمهوری در بستپ

همچنین خبر رسید که جت های اف 16 از دو سمت وارد آنکارا و استانبول شده اند اما بر اساس گزارش های داده شده هیچ کدام تا آن لحظه تیری رها نکرده بودند.

جالب اینجاست که یکی از خلبان های این جنگنده ها ، کسی بود که در اوایل نوامبر 2015 به فنسر su-24 روسیه به دلیل نقض حریم هوایی شلیک کرده بود.

در این گزارش به حملات هوایی جنگنده های ارتش حامی کودتا اشاره کرده و در این میان به عملیات های انجام شده در شب کودتا پرداخته است. در جایی به حمله هوایی یک یا دو هلی کوپتر نیروی هوایی به مراسم عروسی یکی از فرماندهان عالی رتبه ارتش در استانبول اشاره میکند که در این مراسم تعداد زیادی از فرماندهان حضور داشتند و گفته شده کماندو های این هلیکوپتر آنها را ربودند .

گزارش ها همچنین حاکی از آن است که هشت فروند هواپیمای پر از سلاح برای کودتاگران از پایگاه هوایی به پرواز درآمده است.

در همین اثنا جنگنده اف 16 به دنبال هواپیمای رجب طیب اردوغان در اطراف استانبول بود تا آن را هدف قراردهد. بر اساس گزارش ها این جنگنده یک هواپیما را تیرس خود رصد میکرد

در همین زمان این هواپیما که در تیرس اف 16 بود برای جعل هویت خود, شناسه مخصوص هواپیمای ترکیش ايرلاين رابرای اف 16 کودتاگران می فرستد . ریسک شلیک به یک هواپیمای دیگر و از بین رفتن اعتبار کودتا چیان از جمله فاکتورهایی بود که سیب شد خلبان اف 16 از تیرباران هواپیما و کشتن احتمالی اردوغان صرف نظر کند.


نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۱۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۳
8
11
عجب شانسی اورده اردوغان.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۳
6
8
جالب بود ، سپاسسسسسسس
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۳
13
25
همه اش چرت سناريوي اين كودتاي دروغين رو خود اردوغان نوشته و كارگرداني كرده
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۳
11
26
به نظر من که همه اینا فیلمی بود برای بقا ریاست جمهوری اردوغان. حب دنیا با آدما چیکار که نمیکنه.
نادر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۳
6
16
" ریسک شلیک به یک هواپیمای دیگر و از بین رفتن اعتبار کودتا چیان از جمله فاکتورهایی بود که سیب شد خلبان اف 16 از تیرباران هواپیما و کشتن احتمالی اردوغان صرف نظر کند "
دارید یه فیلم هالیوودی تعریف میکنید یا از کودتا حرف میزنین؟
کودتا که این حرفا رو نمیشناسه! برادر من...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۳
10
12
یالان........
نظرات بینندگان