arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۲۸۱۱
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۱۲ - ۰۳ مرداد ۱۳۹۵

عربستان در 24 ساعت گذشته 16 بار یمن را بمباران کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
هواپیماهای عربستان در تداوم نقض آتش بس 16 بار طی ساعت های گذشته استان های یمن را بمباران کردند.
 
به گزارش انتخاب به نقل از خبرگزاری رسمی یمن (سبا) یک منبع نظامی گفت:هواپیماهای عربستان طی سه نوبت شهر حرض در استان حجه وچهار نوبت منطقه حیفان استان تعز ودو نوبت منطقه کهبوب در شهر المضاربه استان تعز را بمباران کردند.

هواپیماهای متجاوز طی سه نوبت مناطق مسکونی شهر الغیل در استان الجوف را بمباران وبه صورت انبوه بر فراز آسمان استان صعده به پرواز در آمدند.

هواپیماهای عربستانی با حمله به پل المجزعه در قفله عذر استان عمران پل ارتباطی العبیسه در شهر کشر میان استان های حجه وعمران را سه بار بمباران کردند.

عربستان سعودی از ششم فروردین ماه سال 1394 با تشکیل ائتلافی از برخی کشورهای عربی بخصوص امارات و با حمایت دولت آمریکا، تجاوز هوایی و محاصره علیه مردم یمن را به بهانه بازگرداندن منصورهادی رییس جمهور مستعفی و فراری یمن به حکومت این کشور آغاز کرد که تنها آثار آن را می توان کشتار بی رحمانه حدود هفت هزار زن و کودک و شهروند یمنی و مجروح شدن دهها هزار و آواره شدن صدها هزار نفر دیگر اعلام کرد.

در اثر این حملات بیش از 80 درصد موسسات خدماتی، آموزشی، درمانی و بیمارستان ها، انبارهای دارو و غذا، مدارس و منازل مردم یمن ویران شده و مردم این کشور در اثر محاصره هوایی، زمینی و دریایی در شرایط بحرانی بسر می برند.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان