arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۲۸۶۶
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۱۶ - ۰۳ مرداد ۱۳۹۵

کاسپاروف: ترامپ مرا یاد پوتین می‌اندازد و این وحشتناک است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
گری کاسپاروف، قهرمان سابق شطرنج جهان از روسیه و رئیس یک بنیاد حقوق بشری در نیویورک می‌نویسد، سخنرانی تلخ و ترسناک ترامپ در کنوانسیون ملی جمهوری‌خواهان را تاریخ شناسان به سخنرانی جوروج والاس در دهه 60 و بنیتو موسولینی در دهه 30 میلادی شبیه می‌دانند.
 
به گزارش انتخاب، گری کاسپاروف، قهرمان سابق شطرنج جهان و رییس بنیاد حقوق بشری و نویسنده "پاییز می‌آید: چرا ولادیمیر پوتین و دشمنان جهان آزاد باید متوقف شوند" در مطلبی برای واشنگتن پست نوشت:  سخنرانی تلخ و ترسناک دونالد ترامپ (نامزد جمهوری‌خواهان آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری) در کنوانسیون ملی جمهوری‌خواهان برای مورخان و کارشناسان به سخنرانی جوروج والاس (چهل و پنجمن فرماندار آلاباما) در دهه 60 و بنیتو موسولینی (نخست‌وزیر پیشین فرانسه) در دهه 30 میلادی شبیه می‌دانند.
 
کاسپاروف گفت: بدون توجه به اینکه آیا این تشبیهات مناسب است یا خیر، می‌گویم که آنچه باعث شد لرزه به اندامم بیفتد این نبود که اظهارات ترامپ تصاویر خبری قدیمی را زنده کرد. بلکه من شاهد آن بودم که ورژن آمریکایی تبلیغات سیاسی به شدت اثر گذار ترس و نفرتی که ولادیمیر پوتین (رئیس‌جمهوری روسیه) امروزه به پا کرده است، در آمریکا وجود دارد.
 
او تاکید کرد: این به معنای آن نیست که ترامپ کلمه به کلمه از پوتین تقلید کرده است. زبان و لحن آن تا حدی شبیه است که می‌توان گفت پرچم‌های آمریکا و روسیه با رنگ‌های قرمز و سفید و آبی مشابه هستند. سبک شخصیتی و زبان بدن ترامپ شباهت چشمگیری با پوتین دارد. ترامپ، پوتین را دوست دارد.
 
به گفته کاسپاروف شباهت نگران‌کننده دیگری که میان پوتین و ترامپ وجود دارد، این است که شاید هیچکس باور نداشته باشد که ترامپ هرگز بتواند رهبر قدرتمندترین کشور جهان شود. او افزود: در سال 1991 و زمان فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی، ما هرگز گمان نمی‌کریم که یک عامل سابق کا گ ب 9 سال دیگر بتواند رئیس‌جمهور شود. نکته اینجاست: مراقب باشید به چه کسی رای می‌دهید، چون ممکن است این آخرین انتخاباتی باشد که شما دارید.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان