arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۲۸۸۷
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۱۶ - ۰۳ مرداد ۱۳۹۵

کارخانه بمب سازی داعش در «سرت» به دست نیروهای لیبی افتاد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 ستاد نیروهای تحت حمایت دولت وحدت ملی لیبی اعلام کرد: کارخانه تولید بمب و مواد منفجره داعش در جنوب شرقی «سرت» به دست نیروهای تحت حمایت دولت وحدت ملی لیبی افتاد.
 
به گزارش انتخاب به نقل از خبرگزاری فرانسه از طرابلس، ستاد نیروهای تحت حمایت دولت وحدت ملی لیبی اعلام کرد: به دنبال تشدید درگیری ها میان نیروهای تحت حمایت دولت وحدت ملی لیبی و گروه تروریستی داعش در مرکز شهر «سرت»، کارخانه تولید بمب و مواد منفجره داعش در جنوب شرقی «سرت» شناسایی و طی یک عملیات نظامی طراحی شده به دست نیروهای تحت حمایت دولت وحدت ملی لیبی درآمد.

بر اساس این گزارش، ستاد نیروهای تحت حمایت دولت وحدت ملی لیبی با انتشار تصاویری از بخش های مختلف کارخانه تولید بمب و مواد منفجره داعش در فضای مجازی، بر تشدید حملات خود علیه گروه تروریستی داعش تا آزادی کامل سرت تاکید کرد.

در همین خصوص «رضا عیسی» سخنگوی نیروهای مصراته که در سِرت در حال نبرد هستند، تاکید کرد: نیروهای ما با حملات توپخانه ای و بمباران هوایی، مواضع تروریست ها در اطراف مجتمع «اوگادوگو»، منطقه «جیزه العسکریه» و مرکز شهر سرت را هدف قرار دادند.

وی افزود: نیروهای مزبور به عناصر داعش، خودروها، مهمات، انبار و اتاق های عملیاتی این گروه حمله کردند.

گروه تروریستی داعش برای دفاع از آخرین پایگاه خود در لیبی، از پیشروی نیروهای دولتی در شهر سرت با شلیک تک تیراندازها و گلوله های خمپاره ای جلوگیری می کنند.

افراد مسلح وابسته به گروه تروریستی داعش پس از دو ماه جنگ و خونریزی برای حفظ شهر سرت اکنون در این شهر تحت محاصره هستند.

سقوط سرت، ضربه مهلکی به بدنه داعش در لیبی وارد می کند. این گروه تروریستی یک سال پیش در جریان ناآرامی های حاصل از جنگ داخلی بین گروه های رقیب در لیبی، این شهر را اشغال کردند.

به گفته فرماندهان مصراته، تنها چند صد تروریست داعش در بخش هایی از شهر سرت سنگر گرفته اند.

شهر «سرت» در 450 کیلومتری شرق «طرابلس» لیبی واقع شده است.

این در حالی است که به گزارش روز سه شنبه 'لیبیا هرالد' «موسی الکنی» قائم مقام دولت وحدت ملی لیبی با تایید خبر انتقال و استقرار دولت وحدت ملی در طرابلس گفت: این شروعی واقعی برای پبشبرد امور است.

بر اساس این گزارش، اولین جلسه کابینه دولت وحدت ملی لیبی به ریاست فایز السراج و شماری از وزرای دولتی و افسران پلیس در ساختمان مرکزی این دولت در طرابلس برگزار شد.
لیبی از زمان سقوط حکومت معمر قذافی دیکتاتور معدوم این کشور در سال 2011 دستخوش ناآرامی است.

گروه تروریستی داعش بخشی از قلمروی لیبی در شهر سرت زادگاه قذافی را از نوامبر سال 2014 اشغال کرد. داعش درصدد اشغال مناطق نفت خیز این کشور و در اختیار گرفتن قدرت نظامی در این کشور است.

نیروهای وابسته به دولت وفاق ملی از ماه می گذشته (اردیبهشت/خرداد) عملیات گسترده نظامی در شهر سرت را برای باز پس گیری آن از تروریست های داعش آغاز کردند و تا کنون تدوام داشته است.

بر اساس اعلام منابع آگاه، شکست گروه تروریستی داعش در «سرت» لیبی نزدیک است و افراد وابسته به این گروه تروریستی در حال فرار از مناطق گوناگون «سرت» هستند.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان