arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۲۹۳۹
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۲۲ - ۰۳ مرداد ۱۳۹۵

مصر مانع عبور بیش از 800 مهاجر غیر قانونی شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 سخنگوی ارتش مصر روز یکشنبه گفت: ارتش مصر مانع عبور 848 مهاجر غیر قانونی در مناطق مختلف مرزی و ساحلی این کشور شده است.

به گزارش انتخاب به نقل از  خبرگزاری آناتولی، «سرتیپ محمد سمیر» سخنگوی رسمی ارتش مصر در بیانیه ای در صفحه رسمی خود در شبکه اجتماعی نوشت: نیروهای مرزبانی مصر با همکاری نیروی دریایی این کشور توانستند 388 نفر را در محدوده منطقه نظامی شمال کشور توقیف کند.

سمیر در ادامه افزود: در محدوده منطقه نظامی غرب کشور، نیروهای مرزبانی مصر توانستند 446 مهاجر غیر قانونی دیگر را از کشورهای مختلف که درصدد بودند تا به صورت غیر قانونی وارد منطقه «السلوم» شوند توقیف کند.

سخنگوی ارتش مصر در ادامه افزود: 14 تبعه کشور سوریه نیز درصدد بودند تا به صورت غیر قانونی به منطقه «ابور رماد» وارد شوند که توقیف شده اند.

سمیر به تابعیت مهاجران غیر قانونی و جزئیات بیشتر اقدامات قانونی که علیه آنها به اجرا درخواهد آمد، هیچ اشاره ای نکرد.

سخنگوی ارتش مصر روز 10 جولای (یکشنبه 20 تیرماه 95 ) خبر از توقیف 148 مهاجر غیر قانونی داده بود که قصد داشتند به اروپا سفر کنند.

همچنین سخنگوی ارتش 11 جولای (21تیرماه) نیز اعلام کرد: 327 مهاجر غیر قانونی در سه نوبت را که عازم اروپا بودند، توقیف و برای انجام اقدامات قانونی روانه دستگاه های قضایی مصر کرده است.

سازمان بین المللی مهاجرت روز (جمعه) پیش بینی کرد که سال 2016 با 3 هزار مورد مرگ مهاجران و پناهجویان در دریای مدیترانه که از ابتدای سال میلادی جاری تاکنون شاهد آن بودیم، مرگبارترین سال در دوره بحران مهاجرت خواهد بود.

بر اساس گزارش این نهاد، سال گذشته (2015) میزان مرگ و میر مهاجران در دریای مدیترانه در اکتبر (مهر/آبان) به سه هزار مورد رسید. تا آن زمان حدود نیم میلیون نفر از طریق دریای مدیترانه وارد اروپا شده بودند.

سازمان بین المللی مهاجرت همچنین اعلام کرد که حدود 250 هزار نفر دیگر خود را به اروپا رساندند.

گارد ساحلی لیبی نیز دو روز پیش مانع یک کشتی حامل 137 مهاجر غیر قانونی از کشورهای آفریقایی شد که درصدد بود تا از دریای مدیترانه عازم اروپا شود.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان