arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۲۹۴۵
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۲۲ - ۰۳ مرداد ۱۳۹۵

حدود 40 درصد از افراد جامعه به کبد چرب مبتلا هستند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

پنجمین همایش باشگاه سلامتی امید روزیکشنبه سوم مرداد ماه 95به مناسبت روز جهانی هپاتیت در مجمتع مخابراتی شهید یگانه شرکت مخابرات استان تهران با موضوع هپاتیت های ویروسی و کبد چرب برگزار گردید.

به گزارش انتخاب، در این همایش که باحضور مدیران و جمع کثیری از کارکنان این سازمان برگزار شد به اهمیت نقش کبد در بدن،  آشنایی با انواع هپاتیت ها وعوامل موثر در پیشگیری و انتقال هپاتیت های ویروسی و نیز شیوع روز افزون کبد چرب پرداخته شد.

این همایش یکی از پنج همایش علمی و آموزشی است که با سخنرانی پروفسور سید مؤید علویان به بیماری های کبدی و نقش اساسی سبک زندگی افراد در جلوگیری از بروز این بیماریها اختصاص می یابد.
دکتر سید مؤید علویان، رئیس شبکه هپاتیت ایران، هدف خویش از تاسیس بنیاد بین المللی و غیردولتی با نام "باشگاه سلامتی امید" و برپایی اینگونه همایشهای عمومی را ارتقاء سطح آگاهی و فهم جامعه از بیماریهای کبدی و کاهش آلام ناشی از آنها دانست.  رئیس مرکز تحقیقات گوارش و کبد دانشگاه بقیه الله، با ذکر راه های انتقال هپاتیت بی و سی ، لزوم واکسیناسیون افراد در معرض خطر همچون پزشکان، پرستاران و کسانی که با افراد مبتلا به هپاتیت زندگی می کنند را ضروری دانست.وی همچنین با اشاره به رونمایی از تمبر ریشه کنی هپاتیت "سی" تا سال 1410 در سمینار تازه های هپاتیت سی و تدوین راهنمای درمان آن در اول مردادماه، اظهار امیدواری کرد با ورود داروهای جدید و با قیمت بسیار پایین تر نسبت به گذشته، ریشه کنی هپاتیت سی تا سال 1410 محقق گردد.
این استاد دانشگاه در ادامه به شیوع بیماری کبد چرب و چاقی در جامعه اشاره کرد با بیان اینکه حدود  40  درصد از افراد جامعه به کبد چرب مبتلا هستند، خاطر نشان کرد:  متأسفانه امروزه با صنعتی شدن شهرها، کم تحرکی، استفاده از تغذیه نامناسب، کاهش مصرف مواد مغذی همچون ماهی و میگو، میوه ها و سبزیجات، فرآورده های لبنی و نیز افزایش مصرف مواد قندی و نشاسته ای، روغن های ناسالم و مصرف بیش از حد نمک شاهد بروز بیماریهای غیر واگیر همچون چاقی، دیابت، فشار خون، پوکی استخوان و کبد چرب هستیم که این ها جز با اتخاذ رژیم غذایی سالم و متعادل، انجام ورزش روزانه و پرهیز از دخانیات و مشروبات الکلی قابل کنترل و درمان نخواهند بود.

در این همایش همچنین به رسم همایشهای گذشته باشگاه سلامتی امید در انتخاب سفیرانی از جنس سلامت، مهندس مسعود شفیعی، قائم مقام سازمان نقشه برداری کشوربعنوان سفیر سلامت باشگاه، تندیس سفیر سلامت را به آقای دکتر محمدرضا فرنقی زاد، رئیس مرکز روابط عمومی واطلاع رسانی وزارت ارتباطات اعطا کرد.
دکتر فرنقی زاد نیز ضمن اشاره به اهمیت سلامت  افراد جامعه بویژه کارکنان تأکید کرد: سفیر سلامت عنوانی است برای تمامی کارمندان این سازمان و این مسئولیتی است که همه کارکنان باید با همیاری و همکاری یکدیگر آن را به انجام برسانند.
دکتر علویان، این فوق تخصص بیماریهای گوارش و کبد همچنین اظهار امیدواری کرد، "باشگاه سلامتی امید " با برپایی این همایش های آموزشی  گام موثری درفرهنگ سازی سلامت در سطح جامعه داشته باشد.
در پایان نیزبه قید قرعه جوایزی  به برندگان مسابقه ی برگزارشده در طول همایش اهدا شد.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان