arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۲۹۸۷
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۰ - ۰۴ مرداد ۱۳۹۵

تاکید یک عضو پارلمان آلمان بر لزوم تحریم ترکیه

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 
 
یکی از روسای حزب سبز آلمان از اروپا خواست که به دلیل اقدامات "ظالمانه" دولت ترکیه علیه ملی‌گرایان، تحریم‌هایی علیه آنکارا اعمال کند.
 
به گزارش انتخاب، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، جم اوزدمیر، رئیس حزب سبز آلمان در بوندستاگ با اشاره به اینکه رجب طیب اردوغان ممکن است 13 هزار نفری را که به همدستی در کودتای نظامی ناکام در این کشور مظنون هستند، اعدام کند، گفت: اروپا نباید تنها به واکنش لفظی بسنده کند، باید تحریم‌هایی علیه ترکیه به دلیل نقض اصول اولیه حقوق بشر اعمال کند.
 
وی در گفت‌وگو با روزنامه بیلد آم زونتاگ گفت: زمانی که دموکراسی قانون و حقوق بشر در کشوری نادیده گرفته می‌شود اتحادیه اروپا باید تهدیدهایی علیه کسانی که در قدرت هستند اعمال کند. به طور مثال ما می‌توانیم دارایی‌ها و حساب‌های مالی این افراد را مسدود کنیم.
 
وی ادامه داد: در حال حاضر تهدیدی علیه ملی گراهای ترک مقیم آلمان وجود دارد این گروه‌های رادیکال باید از سوی سیاستمداران آلمانی جدی گرفته شوند. ما باید در برابر گروه "پگیدای ترکیه "در آلمان براساس همین راه رفتار کنیم.
 
جم اوزدمیر در گذشته اعلام کرده بود که از سوی برخی ملی‌گرایان ترکیه به دلیل عصبانیت از اقدام وی به دلیل تصویب قطعنامه نسل کشی ارامنه تهدید به مرگ شده است. اوزدمیر از مقامات آلمانی خواست که به مقابله با تلاش‌های ترکیه برای گسترش ایدئولوژی خود در جامعه این کشور بپردازند. وی گفت: دستان اردوغان هیچ حقی ندارد که در برلین، اشتوتگارد و مونیخ فعالیت کنند. باید آلمان دکمه توقف را فشار دهد.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان