arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۳۱۱۵
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۲۳ - ۰۴ مرداد ۱۳۹۵

چرا رییس کمیته حزب دموکرات استعفا کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دبی واسرمن شولتز رییس کمیته حزب دموکرات آمریکا در پی جنجال های مربوط به جهت گیری و دسیسه چینی های او در حمایت از کلینتون علیه سندرز با صدور بیانیه ای اعلام کرد که در پایان کنوانسیون این حزب از مقام خود کناره گیری خواهد کرد.

به گزارش انتخاب، با بالاگرفتن جنجال های ناشی از افشای اسنادی که که نشان می دهند دبی واسرمن شولتز رییس کمتیه حزب دموکرات و برخی دیگر از رهبران حزبی مخفیانه در تلاش بوده اند تا از پیروزی برنی سندرز در این رقابت ها جلوگیری کرده و راه را برای موفقیت هیلاری کلینتون هموار کنند ، واسر من روز دوشنبه با صدور بیانیه ای نوشت که درپایان برگزاری کنوانسیون دموکرات ها و معرفی کلینتون بعنوان نامزد رسمی این حزب از سمت خود کناره گیری خواهد کرد.

وی در این بیانیه نوشته است که به نظر او انتخاب کلینتون بعنوان رییس جمهور کشورش از اهمیتی حیاتی برخوردار است و او تا کنون همه تلاش خود را صرف رسیدن به این هدف و به پیروزی رساندن او کرده است.

واسرمن افزوده است که در ادامه این مسیر بهترین کار برای تحقق اهداف او این است که در پایان این کنوانسیون از سمت خود بعنوان سرپرست کمیته حزب دموکرات آمریکا کناره گیری کند.
مدیر بخش روابط عمومی کمیته مذکور نیز درپی انتشار این بیانیه علام کرد که دانا برزیل مفسر سیاسی و معاون سرپرست این کمیته تا پایان دوران انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به جانشینی موقت او برگزیده خواهد شد.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان