arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۳۱۱۷
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۲۳ - ۰۴ مرداد ۱۳۹۵

وزیر خارجه عراق خواستار خروج نظامیان ترکیه از عراق شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزیر امور خارجه عراق روز دوشنبه در اجلاس سران اتحادیه عرب در نواکشوت از کشورهای عربی خواست تا با فشار بر ترکیه از این کشور بخواهند تا نیروهای خود را از خاک عراق بیرون کند.

به گزارش انتخاب به نقل از  اسکای نیوز عربی، ابراهیم الجعفری وزیر امور خارجه عراق در اجلاس سران اتحادیه عرب افزود: احترام و پایبندی عراق به اصل حسن همجواری با ترکیه به این معنا نیست که بغداد از حق تمامیت ارضی خود چشم پوشی کند.

وی در ادامه گفت: عراق برای بازسازی مناطق آزادشده از دست داعش نیازمند کمک و حمایت هرچه بیشتر جامعه جهانی است.

ابراهیم الجعفری به بحران سوریه اشاره کرد و با بیان این که بغداد از راه حل صلح آمیز در بحران سوریه حمایت می کند، افزود: معتقدیم بحران سوریه تنها از راه های مسالمت آمیز قابل حل است.

وزیر امور خارجه عراق در خصوص بحران یمن نیز گفت: عراق از تلاش های کویت و گفت و گوهایی که در این کشور برای رسیدن به حل سیاسی بحران یمن انجام شده، حمایت می کند.

پیشتر «شریف اسماعیل» نخست وزیر مصر در سخنرانی خود در جلسه افتتاحیه گفت: تکامل کشورهای عربی در سایه چالش های پیش رو ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

محمد ولید عبدالعزیز رئیس جمهوری موریتانی نیز که کشورش میزبانی بیست و هفتمین دوره نشست اتحادیه عرب را به عهده دارد، تاکید کرد: تروریسم بزرگ ترین چالش ممکن است و باید برای مقابله با آن یک راهبرد جمعی اتخاذ کرد.

بیست و هفتمین نشست سران کشورهای عضو اتحادیه عرب امروز (دوشنبه) در نواکشوت پایتخت موریتانی آغاز به کار کرد.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان