arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۳۱۵۱
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۰۸ - ۰۵ مرداد ۱۳۹۵

هزاران معترض خشمگین علیه کلینتون شعار سردادند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
همزمان با برگزاری گردهمایی سالانه حزب دموکرات برای معرفی کاندیدای نهایی انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، هزاران نفر از معترضان خشمگین نیز با تجمع در محل برگزاری این نشست، علیه «هیلاری کلینتون» شعار می‌دادند.

به گزارش انتخاب، هزاران نفر از معترضان به انتخاب «هیلاری کلینتون» به عنوان کاندیدای نهایی دموکرات‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، روز دوشنبه در مسیرهای منتهی به محل برگزاری گردهمایی سالانه دموکرات‌ها و در حمایت از «برنی سندرز» تظاهرات اعتراض آمیزی را برگزار کردند.

بنا بر گزارش «راشاتودی»، علاوه براین، گروهی از معترضان نیز در محل برگزاری این گردهمایی تحصن کرده بودند تا مانع از ورود دلگیت‌ها به ساختمان محل برگزاری گردهمایی سالانه دموکرات‌ها شوند.

تعداد بسیار زیادی از معترضان زنجیره انسانی را بیرون حصارهای اطراف این مرکز تشکیل داده بودند.

 
معترضان با در دست‌داشتن پلاکاردهایی در حمایت از «برنی سندرز» شعارهایی را نیز علیه هیلاری کلینتون سر می‌دادند.

با ادامه یافتن این اعتراضات، نیروهای پلیس نیز وارد عمل شدند و دهها نفر از معترضان را دستگیر کردند.

روی برخی از پلاکاردهایی که معترضان در دست داشتند، جملاتی چون «کلینتون باید زندانی شود» نوشته شده بود.

تظاهرات کنندگان شعارهایی چون «حزب دموکرات برو به جهنم، ما به کلینتون رأی نمی‌دهیم» سر می‌دادند. برخی شعارها نیز عبارت بود از «یا سندرز را کاندید کنید یا انتخابات نوامبر را واگذار کنید».

در ادامه، حتی با وجود اینکه «برنی سندرز» نیز تلاش کرد تا حامیان خود و مخالفان کلینتون را آرام کند، اما با واکنش منفی تظاهرات‌کنندگان مواجه شد.

این در شرایطی است که اخیرا یک مجموعه ایمیل منتشر شده است که این ایمیل های درز شده فاش می‌کند کمیته حزب دموکرات آمریکا در جریان رقابت های درون حزبی برای فضاسازی علیه برنی سندرز، سناتور دموکرات و رقیب هیلاری کلینتون برای نامزدی حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، تلاش کرده است. همین مسئله نیز خشم معترضان را چند برابر کرده است.

بنا بر گزارش شبکه «راشاتودی» با وجود گرمای بسیار زیاد هوا نیز اعتراضات در مدت زمان برگزاری این گردهمایی همچنان ادامه داشت.

قرار است در گردهمایی سالانه دموکرات‌ها کلینتون به عنوان کاندید نهایی این حزب در انتخابات ریاست‌جمهوری ماه نوامبر در آمریکا معرفی شود.
منبع: فارس
نظرات بینندگان