arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۳۲۱۵
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۱۴ - ۰۵ مرداد ۱۳۹۵

ترکیه خواهان عذرخواهی شبکه "ان.بی.سی" آمریکا

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سفارت ترکیه در آمریکا از شبکه خبری ان.بی.سی خواست تا به خاطر گزارش نادرست و غلط درباره کودتای اخیر ترکیه از آنکارا عذرخواهی کند.
 
به گزارش انتخاب،‌ سفارت ترکیه در آمریکا در نامه‌ای به شبکه خبری ان.بی.سی نوشت: گزارش کایل گریفین از شبکه خبری مذکور درباره کودتای نافرجام ۱۵ ژوئیه سال جاری میلادی در ترکیه و تلاش رجب طیب اردوغان، رییس جمهوری این کشور برای درخواست پناهندگی از آلمان نادرست،‌ غیرقابل قبول و بدون مدارک مستدل است. ما از گریفین می‌خواهیم تا عذرخواهی رسمی از دولت ترکیه داشته باشد.
 
سفارت ترکیه همچنین گفته است که این مساله باعث خشم و عصبانیت است چون اطلاعات حساس درباره رییس جمهوری ترکیه کاملا نادرست و نامعتبر است.
 
این نامه پس از آن ارسال شد که گریفین،‌ سازنده برنامه "آخرین کلمه" در شبکه خبری ان.بی.سی آمریکا در توییتر خود و در جریان کودتای ۱۵ ژوئیه ترکیه نوشت که از یکی از منابع ارتش آمریکا مطلبی را دریافت کرده مبنی بر اینکه هواپیمای حامل اردوغان از فرود در استانبول امتناع کرده و گزارش شده که به دنبال پناهندگی در آلمان است.
 
در نامه سفارت ترکیه در آمریکا آمده که این توییت منتشر شده از سوی این فرد کاملا غیرمسئولانه بوده و اعلام کرده که این مساله بر سوتفاهم‌ها در رسانه اجتماعی دامن زده است.
 
در نامه آمده است: حتی روزنامه واشنگتن پست نیز از این توییت استفاده کرد. البته مطلب توییت شده از آن زمان حذف شده اما نه این تولید کننده و نه شبکه خبری ان.بی.سی هیچ کدام به اشتباهی که اتفاق افتاده، اذعان نکرده‌اند.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان