arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۳۲۷۳
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۲۰ - ۰۵ مرداد ۱۳۹۵

اجبار در انتخاب رشته تحصیلی حذف شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سرانجام با پیگیری‌های تسنیم و برگزاری جلسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با مسئولان وزارت آموزش و پرورش، اجبار در انتخاب رشته تحصیلی حذف شد و دانش‌آموزانی که فکر می‌کنند حقشان ضایع شده می‌توانند به ستادهای هدایت تحصیلی مراجعه کنند.

به گزارش انتخاب، رئیس ستاد هدایت تحصیلی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به جلسه سه ساعته مسئولان این وزارتخانه با اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس برای بررسی مشکلات انتخاب رشته تحصیلی گفت: الزام به اجبار در انتخاب رشته تحصیلی حذف شد.

حمیدرضا کفاش افزود: وزیر آموزش‌و‌پرورش اجازه داد تا در ستاد هدایت تحصیلی که در این وزارتخانه ایجاد شده است، به تفکیک مسائل استان‌های مختلف را بررسی کنیم و در مناطقی که با مشکل مواجه هستیم انعطاف‌هایی درنظر گرفته شود.

وی خاطر نشان کرد: به عنوان مثال در برخی مناطق دانش‌آموز تمایل ندارد تا به اولویت نخستی که در فرم هدایت تحصیلی برای او تعیین شده برود بنابراین این مناطق اجازه می‌دهیم تا چند کلاس را در رشته‌های خاص ایجاد کنند.

کفاش ادامه داد: با انعطافی که در نظرگرفته شده است برنامه هدایت تحصیلی به گونه‌ای اجرا می‌شود که الزام به اجبار در انتخاب رشته تحصیلی پیش نیاید.

وی مطرح کرد: دانش‌آموزانی که در انتخاب رشته تحصیلی با مشکل مواجه بوده و نسبت به آن معترض هستند و احساس می‌کنند که حق برخی از آنها ضایع شده است، به ستادهای هدایت تحصیلی در مناطق و شهرستان‌ها مراجعه کنند تا به صورت موردی به مشکل آنها رسیدگی شود.
منبع: تسنیم
نظرات بینندگان