arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۳۲۹۶
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۲۳ - ۰۵ مرداد ۱۳۹۵

آمریکا دخالت در کودتای ترکیه را تکذیب کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
یکی از مقامات ارشد وزارت دفاع آمریکا گزارش رسانه های ترکیه مبنی بر این که طرح کودتای نافرجام این کشور را یک فرمانده سابق آمریکایی ریخته است، رد کرد و این اتهامات را پوچ وبی اساس خواند.

به گزارش انتخاب، روزنامه محافظه کار 'ینی سافاک ' ترکیه با استناد به اعترافات برخی از عاملین بازداشت شده کودتای نافرجام ترکیه نوشت که جان کمپبل ژنرال 4 ستاره آمریکایی و فرمانده سابق نیروهای ناتو در افغانستان در سفری پنهانی به ترکیه و با رساندن کمک های مالی هنگفت به کودتا گران در طرح این کودتا دست داشته است.

ژنرال جو دانفورد رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا درگفت و گو با خبرنگاران گزارش این نشریه ترکیه را بشدت رد کرد و آن را پوچ و بی اساس خواند.

ارتش آمریکا نیز روز گذشته ( دوشنبه ) با انتشار بیانیه ای این ادعای رسانه ها را ابراز نظر های غیر مسئولانه خواند و این ادعا را که آمریکا به گفته او در 'فعالیت های سیاسی ترکیه ' دخالتی داشته است با قاطعیت رد کرد.

درهمین حال سرهنگ پتریک سایبر یکی از مقامات برجسته وزارت دفاع آمریکا نیز پس از گفت و گوهای روز دوشنبه خود با کمپبل در گفت و گو با شبکه خبری صدای آمریکا مدعی شد که کمپبل پس از بازنشستگی در اوائل سال جاری تا کنون هرگز به ترکیه سفر نکرده است و او نیز از موضع دولت آمریکا در این رابطه حمایت کامل می کند.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان