arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۳۳۶۳
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۱۲ - ۰۶ مرداد ۱۳۹۵

جلسۀ دادگاه آیت الله قاسم 10 دقیقه طول کشید!

دادستان عمومی بحرین اعلام کرد که به دلیل عدم حضور شیخ عیسی قاسم اولین جلسه محاکمه وی به صورت غیابی برگزار شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

جلسۀ دادگاه آیت الله قاسم 10 دقیقه طول کشید!

دادستان عمومی بحرین اعلام کرد که به دلیل عدم حضور شیخ عیسی قاسم اولین جلسه محاکمه وی به صورت غیابی برگزار شد.
 
به گزارش انتخاب،  دادستان عمومی بحرین اعلام کرد که احضاریه برای شیخ عیسی قاسم ارسال شده ولی فرزند وی از تحویل گرفتن آن خود داری کرده است.
 
شبکه خبری الؤلؤه، که اخبار بحرین را پوشش می‌دهد در خبری فوری از آغاز محاکمه شیخ عیسی قاسم بزرگترین روحانی این کشور خبر داد.
 
منابع بحرینی همچنین اعلام کردند که به دلیل حاضر نشدن هیچ یک از متهمان در اولین جلسه دادگاه، بررسی پرونده به جلسه دیگری موکول شده است.
 دادگاه آل خلیفه جلسه محاکمۀ آیت الله شیخ عیسی قاسم را به 14 آگوست موکول کرد.

شبکۀ خبری العالم به نقل از منابع بحرینی تأکید کرد که طبق حکم دادگاه آل خلیفه، قرار است جلسۀ بعدی دادگاه 14 آگوست (24 مرداد) برگزار شود. جلسۀ امروز بدون حضور آیت الله عیسی قاسم برگزار شد .

منابع بحرینی تأکید کردند که جلسه محاکمه آیت الله شیخ عیسی قاسم بعد از گذشت 10 دقیقه پایان یافت.

حکومت آل خلیفه پیش از این تحت فشار شاه سعودی، تابعیت آیت الله عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین را سلب کرده بود که با اعتراض گسترده مردم این کشور روبرو شده است، به طوری که شماری از مردم برای محافظت از این عالم برجسته در اطراف منزل وی در منطقه الدراز دست به تحصن زده اند و این تجمع همچنان ادامه دارد.

پس از آغاز جلسه محاکمه، دادستان عمومی بحرین اعلام کرد که به دلیل حضور نداشتن شیخ عیسی قاسم در دادگاه بررسی پرونده وی به جلسه دیگری موکول شده است.

دادستان عمومی بحرین نیز خاطرنشان کرد که احضاریه ای برای شیخ عیسی قاسم ارسال شده ولی فرزند وی از تحویل گرفتن آن خود‌داری کرده است.

همچنین منابع بحرینی اعلام کردند که هیچ یک از متهمان پرونده در دادگاه حاضر نشدند. بنا بر اعلام این منابع به دلیل حاضر نشدن هیچ یک از متهمان در اولین جلسه دادگاه، بررسی پرونده به جلسه دیگری موکول شده است.
شهروندان بحرینی می‌گویند مقامات این کشور امروز، چهارشنبه، در آستانه اولین جلسه محاکمه شیخ عیسی قاسم سرعت اینترنت را کاهش داده‌اند.

دستگاه قضایی بحرین بزرگترین رهبر شیعیان این کشور را به پول شویی و کمک به تروریسم متهم کرده است.
مردم بحرین برای دفاع از شیخ عیسی قاسم در اطراف منزل وی در منطقه «الدراز» واقع در شمال غرب منامه پایتخت این کشور تحصن کرده‌اند.

دستگاه قضایی بحرین پیش از این تابعیت شیخ عیسی قاسم را لغو و از وی خواسته بود تا خاک این کشور را  ترک کند.
نظرات بینندگان