arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۳۷۱۶
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۱۲ - ۰۸ مرداد ۱۳۹۵

هیلاری کلینتون: باید ضمن اجرای برجام، به حمایت از امنیت اسرائیل ادامه دهیم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
هیلاری کلینتون در سخنرانی پذیرش نامزدی حزب دموکرات برای انتخابات ریاست جمهوری گفت: آمریکا باید ضمن اجرای برجام به حمایت از امنیت اسرائیل ادامه دهد.

به گزارش انتخاب، در آخرین روز کنوانسیون ملی دموکرات‌ها، هیلاری کلینتون در سخنرانی ضمن پذیرش نامزدی این حزب در انتخابات ریاست جمهوری، نظراتش را در خصوص مسائل داخلی و خارجی مطرح کرد.

هیلاری کلینتون در آخرین شب کنوانسیون ملی حزب دموکرات در فیلادلفیا، ضمن پذیرش نامزدی این حزب در انتخابات ریاست جمهوری آینده ایالات متحده، تاکید کرد که هیچکس به تنهایی قادر به تقویت اقتصاد و امنیت آمریکا نیست و برای تحقق این منظور، همه باید متحد شوند.

وی در شهر فیلادلفیا گفت آمریکا بار دیگر در آستانه قضاوت و تصمیم گیری قرار گرفته است. نیروهای قدرتمند می‌خواهند بین ما تفرقه بیاندازند و این بستگی به خود ما دارد که تصمیم بگیریم آیا می‌خواهیم با کمک هم به پا خیزیم یا نه.

کلینتون، با اشاره به وضعیت اقتصادی آمریکا گفت، ماموریت اصلی من به عنوان رئیس‌جمهور، ایجاد فرصت‌های بیشتر و شغل‌های بهتر با دستمزدهای بالاتر، همین جا در آمریکا خواهد بود».

نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا خطاب به حامیان برنى سندرز رقیب خود در مبارزات مقدماتی این حزب کفت: «صداى شما را شنیدم».

هیلاری کلینتون با اشاره به ناامنی‌های گسترده در جهان گفت که بخصوص وقتی که پای امنیت ملی در میان است، انتخابی که ما(در انتخابات ریاست جمهوری) امروز با آن روبرو هستیم بسیار حساس است.

وزیر خارجه سابق آمریکا تصریح کرد «هر کسی که اخبار را دنبال می‌کند متوجه تهدیدهایی که با آنها مواجه هستیم، می‌شود. از بغداد و کابل، تا نیس و پاریس و بروکسل، تا سن برناردینو و اورلاندو، ما با دشمنان مصممی روبرو هستیم که باید شکست داده شود».

او در بخش دیگری از این سخنرانی خود، از کارنامه و اقدامات باراک اوباما در حوزه سیاست خارجی تمجید و تقدیر کرد.

هیلاری کلینتون با اشاره به برجام و توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 گفت: «من افتخار می‌کنم که ما بدون حتی شلیک یک گلوله، روی برنامه هسته‌ای ایران چفت و سرپوش گذاشتیم».

وزیر خارجه سابق آمریکا در خصوص برجام ادامه داد: «اکنون ما باید آن(برجام) را اجرا کنیم و به حمایت از امنیت اسرائیل ادامه دهیم».

نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ادامه از مواضع رقیب جمهوریخواهش در خصوص ارتش این کشور و همچنین تعهدات آن به ناتو به شدت انتقاد کرد.

او گفت: «من افتخار می‌کنم که در کنار متحدانمان در ناتو برای مقابله با هرگونه تهدیدی که آنها با آن مواجه هستند از قبیل تهدید روسیه، قرار گیرم».

کلینتون همچنین درباره مبارزه و مقابله با داعش هم استراتژی و سیاست خود در مقام ریاست جمهوری احتمالی بعدی آمریکا را توضیح داد.

نامزد دموکرات‌ها تصریح کرد: «من استراتژی خودم را تشریح کرده‌ام. ما مقرهای آنها را از هوا هدف قرار خواهیم داد و در روی زمین هم از نیروهای محلی برای خارج کردن آنها حمایت می‌کنیم. ما به فعالیتهای اطلاعاتی خود شدت می‌دهیم تا بتوانیم قبل از حادث شدن حملات تروریستی آنها را شناسایی و از آنها جلوگیری کنیم. ما تلاش‌های آنها در فضای اینترنتی و آنلاین برای رادیکال و تندرو کردن جوانان در کشورمان را مختل خواهیم کرد. این کارها آسان نخواهد بود اما اشتباه نکنید ما غالب و پیرزو خواهیم شد».

او بارها در سخنرانی خود با ابراز تردید درباره توانایی‌ها و صلاحیت ترامپ برای ریاست جمهوری آمریکا، تاکید کرد که نامزد جمهوریخواه شایسته فرماندهی کل قوا و نیروهای مسلح این کشور نیست.

کلینتون گفت: «وقتی از او(ترامپ) سوال سختی توسط گزارشگر مطرح می‌شود. وقتی او یک تظاهرات کننده را در یک تجمع می‌بیند او آرامش خود را از دست می‌دهد. تصورش را بکنید او در اتاق بیضی شکل (محل کار رئیس‌جمهور در کاخ سفید) با یک بحران مواجه شود. مردی که شما با یک توئیت او را به دام می‌اندازید، مردی نیست که ما بتوانیم در موضوع سلاح‌های اتمی‌مان به او اعتماد کنیم».
منبع: فارس
نظرات بینندگان