arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۳۷۴۴
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۱۳ - ۰۸ مرداد ۱۳۹۵

شکایت مردم از بلندگوی وانت بارهای دستفروش/ به شهرداری تلفن بزنید

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
برخی از شهروندان در سرویس مشکلات مردم کامنت گذاشته و گلایه کرده اند چرا جلوی آلودگی صوتی وانت بارهای دستفروش و خریدار ضایعاتی گرفته نمی شود.

به گزارش انتخاب، شهروندان بارها در سرویس مشکلات مردم این مشکل را مطرح کرده اند که آلودگی صوتی وانت بارهای دستفروش و خریدار ضایعاتی آسایش را بر آنها حرام کرده.
پیش از این نیز بارها در سرویس مشکلات مردم درباره نحوه مقابله با این نوع از آلودگی صوتی گزارشهایی منتشر شده است.

با این حال باز هم یکی از مخاطبان کامنت گذاشته و شکایت کرده که: متاسفانه اخیرا تعداد وانت های دستفروش و ضایعاتی در نقاط مختلف تهران به قدری شده که شما در تمامی ساعات روز می تونید صدای مهیب بلندگوی این وانتی های دستفروش را بشنوید با توجه به اینکه بیکاری زیاد شده و شهرداری هم برای برخورد با این وانتی ها سعی میکنه مراعات کنه تا یک عده به شهرداری هجوم نبرن بهتر نیست حداقل بلندگوی این وانتی ها رو توقیف کنه فقط بلندگو واقعا باعث آزار اذیت تمامی مردم هست که با صدایی بسیار مهیب در بلندگو در تمام ساعات فریاد یک نفر رو بشنون خیلی ها در منزل بیمار دارن لطفا رسیدگی کنید

واقعیت این است که با وجود موجود بودن قانون درباره نحوه مقابله با این نوع از آلودگی صوتی، عملا سه نهاد شهرداری، قوه قضاییه و نیروی انتظامی در کنترل این موضوع باید همکاری کنند ولی به دلیل ضعف همکاری بین بخشی در این سه نهاد، برخوردهای قانونی درباره کسبه جزئی که با وانت بار در خیابان ها راه می افتند، تضعیف شده است.

شهرداری می گوید حاضر است به وظیفه خود درباره توقیف و معرفی وانت بارهای دارای آلودگی صوتی عمل کند ولی صاحبان این خودروها وقتی به دادگاه می روند، یا مجازات نمی شوند یا با مجازات نقدی اندکی، خودروی آنها از توقیف درمی آید.

پلیس هم معتقد است دراین باره، وظیفه ای ندارد و وظیفه مقابله با آلودگی صوتی و دستفروشان سیار با شهرداری است.

خدامی معاون خدمات شهری شهرداری منطقه 6 در این باره به خبرآنلاین گفت: واحد خدمات شهری رانندگان این وسایط نقلیه پرسروصدا را متوقف می کنند و خودروی آنها نیز به پارکینگ می رود. ولی آنها بعضا می روند از شهرداری شکایت می کنند و دادگاه نیز رای می دهد که شهرداری اجازه توقیف خودروی این اشخاص را ندارد. پس کار ما درباره رانندگان دستفروش سیار و پرسروصدا فقط جنبه ارشادی دارد. این ابزار محکمی نیست و آنها نیز تکمین نمی کنند.
از سوی دیگر طبق قانون، وظیفه ساماندهی مشاغل مزاحم شهری با سازمانی از سازمانهای تابعه شهرداری به نام شرکت ساماندهی مشاغل و اصناف است که وظیفه مقابله با این قبیل خودروها را نیز دارد.

شهروندان می توانند در صورت مشاهده ایجاد مزاحمت و آلودگی توسط دستفروشان دوره گرد در صورت نیاز با سامانه 1888 و 137 شهرداری تهران موضوع را در میان بگذارند. البته بدیهی است سرعت عمل ماموران شهرداری نسبت به سرعت تردد این خودروها، کمتر است ولی می شود با برداشتن شماره پلاک این خودروها، موضوع را با سامانه های یاد شده شهرداری و همچنین واحد خدمات شهری شهرداری های مناطق در میان گذاشت.

نظرات بینندگان