arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۳۷۴۵
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۷ - ۰۸ مرداد ۱۳۹۵

یمن به بن‌بست خورد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دولت مستعفی یمن با اعلام این که مذاکرات صلح کویت دیگر برای این گروه اهمیت سابق را ندارد اعلام کرد مذاکرات متوقف شده و فردا کویت را ترک می‌کند.

به گزارش انتخاب به نقل از  شبکه اسکای نیوز عربی، محمد العمرانی، سخنگوی هیات مذاکره کننده دولت مستعفی یمن در مذاکرات کویت گفت که این اقدام در پی تشکیل شورای سیاسی برای اداره کشور از سوی انصارالله صورت می گیرد.

وی گفت: عملا مذاکرات هم اکنون و پیش از مهلت قانونی آن برای ما پایان یافته محسوب می شود. حوثی‌ها و دیگر گروه‌های "شورشی" عملا علیه تمام نهادهای سیاسی در کشور "کودتا " کردند.

حوثی‌های یمن روز پنجشنبه با اعلام ائتلاف با دیگر گروه‌های موجود در این کشور از جمله نیروهای وابسته به علی عبدالله صالح، رئیس جمهور پیشین یمن، یک شورای ریاستی جدید برای اداره کشور تعیین کرد.

شورای جدید 10 نفره است و اداره مناطق مختلف یمن تا روی کار آمدن دولتی منتخب و توافقی را بر عهده خواهد داشت. این نخستین بار است که انصارالله به طور رسمی با به علی عبدالله صالح به طور رسمی ائتلاف می‌کند.

توافق مذکور با حضور عبدالله صالح و نماینده ارشد انصارالله به امضا رسید. نماینده سازمان ملل در یمن این اقدام را نقض آشکار قطعنامه‌های سازمان ملل درباره یمن خوانده و گفته است باعث پیچیده‌تر شدن اوضاع در این کشور جنگ زده می‌شود و تهدیدی علیه مذاکرات صلح در کویت است.

انصارااله تاکید کرده که تشکیل ائتلاف برای متحد کردن تمام گروه‌های داخلی و رویارویی با تجاوزات خارجی نیروهای سعودی و مزدوران آنها به یمن است.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان