arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۳۷۹۴
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۲۰ - ۰۸ مرداد ۱۳۹۵

ممنوعیت کمک‌ مالی خارجی به مساجد در فرانسه

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دولت فرانسه طرحی را ارائه کرده است که بر اساس آن کمک های مالی خارجی برای ساخت مساجد در این کشور ممنوع خواهد شد.

به گزارش انتخاب به نقل از  پرس تی وی، مانوئل والس نخست وزیر فرانسه در مصاحبه با روزنامه لوموند، ضمن خودداری از ارائه جزئیات درباره این طرح گفت، این ممنوعیت ممکن است برای زمان نامحدودی اجرا شود.              

وی گفت:«لازم است درباره رابطه جدید با مسلمانان فرانسه بازنگری جامعی انجام شود. ما در دوره تغییر زندگی می کنیم، بنابراین باید رفتارهایمان را نیز تغییر دهیم. این یک انقلاب در فرهنگ امنیتی ما نیزمحسوب می شود. مبارزه با افراط گرایی یک هدف برای نسل جدید است.»

نخست وزیر فرانسه با اشاره آخرین حادثه تروریستی در این کشور که منجر به مرگ یک کشیش و زخمی شدن سه تن دیگر در منطقه نرماندی این کشور شد، ادامه داد، فرانسه در حال جنگ با تروریسم است و احتمال خشونت و حملات بیشتر نیز وجود دارد.

والس گفت:«این جنگ تنها به فرانسه ربط پیدا نمی کند، این جنگ طولانی خواهد بود و ممکن است شاهد حملات بیشتری نیزباشیم. اما بدون شک ما پیروز این جنگ خواهیم  بود، زیرا  فرانسه برای پیروزی دراین نبرد استراتژی دارد و برای اینکار ابتدا باید دشمنان خارجی را از بین ببریم.»

دولت فرانسه در پی بروز حملات تروریستی اخیر بویژه حمله تروریستی نرماندی، بدلیل عدم توفیق در جلوگیری از وقوع این حملات تحت فشار قرار دارد.

بر اساس گزارش سرویس های امنیتی فرانسه، دو عامل حمله تروریستی منطقه نرماندی، افرادی بودند که از سوی پلیس فرانسه بدلیل اینکه قصد داشتند به گروه ترویستی داعش در سوریه ملحق  شوند، بازداشت و پس از مدتی آزاد شده بودند.

پس از وقوع حمله تروریستی در شهر نیس که منجر به کشته  شدن 84 نفر و زخمی شدن دست کم 308 شد، دولت فرانسه وضعیت فوق العاده در این کشور را بمدت 6 ماه دیگر تمدید کرد. این وضعیت فوق العاده پس از حمله تروریستی سال 2015 پاریس که منجر به کشته شدن 130 نفر شد، وضع گردید.

نخست وزیر فرانسه در پاسخ به این انتقاد ها گفت، دولت بدنبال ایجاد «گوانتاناموی فرانسوی» نیست.
نظرات بینندگان