arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۳۸۶۵
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۱۴ - ۰۹ مرداد ۱۳۹۵

علم‌الهدی: رهبر انقلاب در برابر همه مخالفت‌ها ایستاده و رهبری سیاسی و مرامی را به نمایش می‌گذارند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی با اشاره به آمیختگی رهبری "سیاسی و مرامی" در سیره ائمه اطهار(ع) گفت: انقلاب فرهنگی و سیاسی ابعاد اصلی سیره امام صادق(ع) است.

به گزارش انتخاب، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در اجتماع عظیم صادقیون در بارگاه منور رضوی اظهار داشت: آنچه در حوزه معرفت‌شناسی ما نسبت به امام صادق(ع) لازم است اینکه ایشان تنها یک انقلابگر فرهنگی نبودند بلکه در کنار ایجاد انقلاب فرهنگی و علمی، یک انقلابگر سیاسی نیز بودند.

وی گفت: رهبری پیامبر اسلام (ص) نسبت به امت یک رهبری دوگانه مرامی و سیاسی است، بعد از پیامبر اسلام(ص) باید همین رهبری ادامه پیدا می‌کرد؛ رهبری مرامی آمیخته با رهبری سیاسی است و نصب امیرالمومنین(ع) به‌عنوان امام بعد از پیغمبر در مقام تحقق آمیختگی این دو شکل رهبری بود.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان‌رضوی گفت: ائمه معصومین ما سیره حرکتی و کارنامه امامت‌شان در زمان امامت، تحقق‌بخشی رهبری سیاسی آمیخته با رهبری مرامی بود. امام صادق(ع) نیز در ابتدا برای تثبیت رهبری مرامی، انقلاب فکری و فرهنگی ایجاد کردند و در کنار تحقق و تثبیت این رهبری مرامی، انقلاب سیاسی را هم در خط حرکتی خود در سیره امامت قرار دادند.

وی تصریح کرد: 2 نفر در میان اصحاب امام صادق(ع) مورد توجه ایشان بودند، این دو نفر در حرکت و قیام سیاسی جلودار جریان‌های فکری شیعه و پیروان امام بودند.

آیت‌الله علم‌الهدی گفت: امروز تمام نقاطی که دشمن روی آن تمرکز کرده به‌خاطر آمیختگی رهبری مرامی و سیاسی در این نظام است، در امت اسلام آمیختگی و تلفیق این دو فقط در این نقطه قبه الاسلام محقق شده و رهبر مبین حلال و حرام خداست. رهبر یک فقیه و مجتهد جامع‌الشرایطی است که تمام مبانی حکمی را برای مردم تبیین می‌کند.

وی با اشاره به اینکه رهبری در برابر همه عداوت‌ها و مخالفت‌ها ایستاده و رهبری سیاسی را آمیخته با رهبری مرامی به نمایش می‌گذارد، بیان کرد: بعد از دوران عصمت، این آرزو و آرمان قطعی ولایت را شیعه در قبه الاسلام این کشور و تلفیق دو نوع رهبری می‌بیند.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان‌رضوی تاکید کرد: اگر انقلاب سیاسی امام صادق(ع) نبود، چرا ایشان را به شهادت رساندند؟ منصور ملعون 5 بار برای به شهادت رساندن امام برنامه ریزی کرد.

منبع: تسنیم
نظرات بینندگان