arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۳۸۹۵
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۲۰ - ۰۹ مرداد ۱۳۹۵

راهپیمایی دوباره حامیان سیاهپوستان در دالاس آمریکا

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ده‌ها تن از معترضان آمریکایی با تظاهرات در مرکز شهر دالاس ضمن آن که به خشونت‌های پلیس علیه سیاهپوستان اعتراض کردند، با پنج افسر پلیسی هم که در جریان حمله اوایل ماه تک‌ تیرانداز سیاه‌پوست در این شهر واقع در ایالت تگزاس کشته شدند، اظهار همدردی کردند.

به گزارش انتخاب، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، این تظاهرکنندگان به سمت کالج "ال سنترو" جایی که تک تیراندازی به نام مایکا جانسون، در تاریخ هفت ژوئیه در حاشیه یک تظاهرات حمایت از سیاهپوستان پنج نیروی پلیس را کشت راهپیمایی کردند.

مقامات پیش از این گفته بودند که جانسون که یک مسلسل داشته از مواضع مختلفی دست به حمله زده و قبل از آن که پلیس با یک بمب سوار شده بر ربات او را بکشد تهدید به کشتن تعداد هر چه بیشتری از نیروهای پلیس کرده بود.

راهپیمایی روز جمعه توسط یک گروه فعال حقوق مدنی به نام "شبکه اقدام نسل بعدی"، همان گروهی مستقر در دالاس که راهپیمایی هفت ژوئیه را تدارک دیده بود، سازماندهی شد. این گروه تحت رهبری دومنیک آلکساندر، مجرم محکوم شده‌ای قرار دارد که عمویش را در تیراندازی‌های پلیس از دست داد.

آلکساندر ۲۷ ساله به خاطر این که در این مدت زمان کوتاه بعد از حمله جانسون در هفت ژوئیه دوباره یک راهپیمایی را سازماندهی کرده مورد انتقاد قرار گرفت. او در پاسخ گفت: این مهم است که به چیزی که این افسران به خاطرش کشته شدند یعنی آزادی بیان احترام بگذاریم.

در جریان راهپیمایی روز جمعه در دالاس هلی‌کوپترهای پلیس بر فراز محل راهپیمایی به گشت زنی پرداخته و افسران مسلح نیز معترضان را از خیابان‌ها به سمت پیاده رو ها هدایت کردند. بر خلاف اعتراضات ۷ ژوئیه راهپیمایی روز جمعه با اسکورت پلیس همراه نبود.

در اعتراضات هفت ژوئیه تا قبل از آن که حمله مایکا جانسون به آن پایان دهد، حدود ۱۰۰۰ معترض شرکت کرده بودند.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان