arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۳۹۳۰
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۲۳ - ۰۹ مرداد ۱۳۹۵

پوتین: روسیه و اسلوونی با تجدید تاریخ مخالف هستند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 رئیس جمهوری روسیه در مراسم صدمین سال ساخت کلیسای کوچک در منطقه 'ورشیتسه' اسلوونی توسط سربازهای روسی در جنگ اول جهانی، گفت: روسیه و اسلوونی بر این باور هستند که تجدید تاریخ غیرقابل قبول است و به تلاش برای هدف تقویت امنیت در اروپا ملحق می شوند.

به گزارش انتخاب، 'ولادیمیر پوتین' در حضور 'بروت پاهور' رئیس جمهوری اسلوونی در این مراسم از حکومت لیوبلیانا، اعضای جامعه دوستی اسلوونی و روسیه و تمامی مردم اسلوونی در حفظ تاریخ مشترک و خاطرات شهروندان روسی که سرنوشت آنها به حوادث غم انگیز در اسلوونی مربوط می شود، قدردانی کرد.

رئیس جمهوری روسیه همچنین از آرمان صادقانه به منظور تقویت پایه های وحدت اروپا که آینده این قاره بایستی بر اصول آن ساخته شود، تشکر کرد.

رئیس جمهوری اسلوونی نیز در این مراسم با اشاره به اینکه جنگ و صلح همیشه به تصمیمات سیاسی وابستگی دارند، ایده اینکه جنگ اجتناب ناپذیر است را رد کرد و گفت: مسئولیت برای راه حل صلح آمیز تمامی مسائل را می پذیریم و خواهان صلح پایدار هستیم.

وی همچنین گفت که حملات ناخردانه در فرانسه، آلمان، روسیه و دیگر کشورها موجب اضطراب شده و مساله تروریسم معاصر در بی رحم بودن، بی عقلانی و بی هدف بودن آن است.
وی تاکید کرد که باید برای برقراری صلح و امنیت پایدار تلاش کرد.

پوتین در شهر لیوبلیانا پایتخت اسلوونی در مراسمی از مجسمه سربازان روسیه و شوروی سابق که در قلمرو اسلوونی در طی جنگ های اول و دوم جهانی کشته شدند، رونمایی کرد.

رئیس جمهوری روسیه که همراه با چند وزیر دولت این کشور به اسلوونی سفر کرده است با رئیس جمهوری و دیگر مقامات بلند پایه این کشور در لیوبلیانا در باره همکاری های تجاری، اقتصادی و همچنین در خصوص تحولات منطقه ای و جهانی گفت وگو و تبادل نظر کرد.

توسعه خطوط لوله گاز در اسلوونی و مشارکت شرکت های صنعت نفت و گاز روسیه در شبکه های خرده فروشی فرآورده های نفتی که از چشم انداز همکاری های دو کشور به شمار می روند نیز در نشست مقامات روسیه و اسلوونی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

اسلوونی از آن دسته از کشورهای اتحادیه اروپا (یونان، مجارستان و قبرس) است که مخالف ادامه تحریم ها علیه روسیه است و آن را به زیان اتحادیه اروپا و این کشور می داند.

اسلوونی نیز مانند یونان برخلاف دستورالعمل های اتحادیه اروپا، همکاری خود را با روسیه قطع نکرده و همواره سعی در گسترش روابط در ابعاد مختلف با روسیه دارد.

اسلوونی منافع خود را در افزایش سطح روابطش با مسکو می بیند و به همین دلیل برای سومین بار پذیرای رییس جمهوری روسیه است.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان