arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۳۹۳۵
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۰۷ - ۱۰ مرداد ۱۳۹۵

عباس عبدی:رقيب اصلي روحاني خودش است نه احمدي‌نژاد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
عباس عبدی در گفتگو با روزنامه اعتماد به تحلیل شرایط روز بازگشت احمدی نژاد پرداخت.

به گزارش انتخاب، بخشی از سخنان عباس عبدی:

-رقيب اصلي روحاني عملكرد خودش است و اينكه مجموعه اطرافيانش تا چه حد كارآمد و با سلامت عمل كنند. نه احمدي‌نژاد و نه كس ديگري رقيب اصلي و اوليه او نيست.

-اگر احمدی نژاد اكنون فعال نشود، احتمال كمي وجود دارد كه در آينده شرايطي براي حضور سياسي به دست آورد. او گروه و جريان سياسي پايدار و مستمر نيست. فرد است و بايد خود را زنده نگه دارد. بنابراين فعال شده تا زنده بماند، ولي هدف اصلي او آمدن نيست، هرچند اگر بتواند بيايد از آن استقبال مي‌كند، شايد گمان دارد كه فضاي سياسي براي زدن روحاني به او نياز دارد و ويزاي ورود را كسب خواهد كرد. اگر چنين فكر كند اين ناشي از درك نادرست او از ساختار سياسي ايران است بنابراين او فعال مي‌شود و مدتي پيش از انتخابات مثل يك گلوله برف در تابستان داغ، به سرعت آب خواهد شد.

- روحاني مجبور است يا مي‌خواهد كه ملتزم به برخي قواعد حكومت‌داري عقلايي شود و اطرافيانش نيز متناسب با اين ويژگي هستند؛ در حالي كه اطرافيان احمدي‌نژاد مثل خودش هستند، از همه مهم‌تر پس‌زمينه تاريخي آنان است. در دو سال ٩٠ تا ٩٢ بروز هيچ يك از ويژگي‌هاي سال‌هاي اوليه را در احمدي‌نژاد نمي‌بينيد چون زمينه‌هايش از ميان رفته بود و خريدار نداشت. در اين سال‌هاي آخر شما چند بار درباره هلوكاست و مديريت جهاني شنيديد؟ چون بي‌مايه فطير است. پول نفت ته كشيد و مديريت جهاني و هلوكاست هم فراموش شد.

- روحاني همانطور با مردم سخن مي‌گويد كه با نخبگان حرف مي‌زند. سخنراني وي در كنفرانس اقتصاد ايران در دو سال پيش را مقايسه كنيد با سخنراني او در تلويزيون براي مردم، ظاهرا هر دو از يك ادبيات و لحن است. او بايد ادبيات و نحوه سخن گفتن خسته‌كننده خود را كنار بگذارد و با مردم خودماني‌تر و نزديك‌تر حرف بزند به‌طوري كه مردم فاصله‌اي ميان او و خودشان حس نكنند. البته منظورم مردم است و نه يك قشر محدود حاشيه‌اي كه حتما بايد در استفاده از ادبيات آنان پرهيز كرد.

نظرات بینندگان