arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۳۹۶۷
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۳ - ۱۰ مرداد ۱۳۹۵

افزایش شبه متکدیان در تهران

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران از عزم جدی این معاونت برای فرهنگ‌سازی عدم کمک به متکدیان پایتخت خبر داد.

به گزارش انتخاب، مجتبی عبداللهی  در مورد پدیده شبه متکدیان که به تازگی در سطح شهر افزایش یافته است، گفت: شبه متکدیان افرادی هستند که در پوشش فروش گل، دستمال و غیره در خیابان و تقاطع‌ها علاوه بر فروش اجناس بی‌کیفیت تکدی‌گری نیز می‌کنند که متاسفانه به تازگی در سطح شهر تعدادشان افزایش یافته است.

وی با بیان این که حتی برخی از متکدیان و شبه متکدیان افراد غیر ایرانی هستند، گفت: متاسفانه علاوه بر پدیده تکدی‌گری شاهد بروز شبه‌ متکدیان هستیم که این افراد به محض این که عوامل مسئول شهرداری را که می‌بینند وسایل خود اعم از گل و دستمال را مخفی می کنند و به متکدی تبدیل می‌شوند! این درحالی است که نحوه برخورد با متکدی بر اساس قانون متفاوت از دست‌فروش است.

به گفته معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران، برخورد با شبه متکدیان در محدوده وظایف شرکت شهربان و برخورد با تکدی‌گران بر عهده سازمان خدمات اجتماعی است.

عبدالهی چاره برخورد با متکدیان و شبه متکدیان را اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی دانست و افزود: ساماندهی و جمع آوری متکدیان بسیار سخت است و باید علاوه بر دستگاه‌های دخیل و مسئول، مردم نیز کمک کنند؛ چرا که بسیاری از متکدیان نیازمند واقعی نیستند و با تغییر چهره خود پول‌های کلانی کسب می‌کنند.

وی با اشاره به لزوم همراهی و همدلی مردم برای برخورد با پدیده تکدی‌گری، گفت: برخی از مردم به دلیل بزرگواری، ترحم و دلسوزی به متکدیان کمک می‌کنند و تصورشان بر این است که با ارائه اندک پولی، گره از کار فردی باز می‌کنند اما این درحالی است که تعدادی از این افراد واقعا نیاز به کمک ندارند و تنها با فریب مردم کسب درآمد می‌کنند.

عبدالهی با بیان این که «ما به تنهایی نمی توانیم نسبت به جمع‌آوری متکدیان و شبه متکدیان اقدام کنیم، گفت: مردم باید در جریان موضوعات قرار گیرند تا با آگاهی حتی کمک حال عوامل اجرایی باشند؛ چرا که اگر مردم دلسوزی بی‌جا داشته باشند، قطعا پدیده تکدی‌گری و شبه تکدی‌گری حل نمی‌شود.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان