arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۴۵۲۹
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۲۱ - ۱۳ مرداد ۱۳۹۵

ارتش روسیه مسلح به جنگ افزار لیزری شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
روسیه با دریافت جنگ افزارهای لیزری از این پس توان حمله غیر انفجاری اما تخریب و مختل کننده اهداف الکترونیکی و غیرالکترونیکی دشمن را دارد.

روسیه که از حدود یک دهه پیش بازسازی و توانمند کردن نیروهای مسلح خود را شروع کرده است، جنگ افزار جدید را فقط می تواند با استفاده از پهپاد علیه دشمن بکار گیرد، زیرا دامنه قدرت آن بسیار زیاد است و باید خارج از محدوده نیروهای خودی باشد. 

به گزارش امروز (چهارشنبه) خبرگزاری ریا نووستی، یوری باریسوف معاون امور تسلیحاتی وزارت دفاع روسیه ضمن اعلام این مطلب گفت که نمونه های تحویل گرفته شده آزمایشی و تجربی نیست برخی از نمونه ها تسلیحاتی است.

بنا به این گزارش، جنگ افزارهای ساخته شده در چارچوب اصول فیزیکی نوین از جمله سلاح های لیزری، رادیو فرکانسی، پرتو ذره ای و سینتیکی (براساس اصول دینامیک) هستند که در آینده چنین جنگ افزارهایی در رده های گوناگون ارتش روسیه ظاهر خواهد شد.

برپایه کاربری های اعلام شده، چنین جنگ افزارهایی نه تنها می توانند رادارهای دشمن را برای مدتی از کار بیاندازد، بلکه در آینده بخش الکترونیکی هر تأسیسات نظامی را بطور کامل تخریب می کند و پرتوهای آن نیز بگونه ای قوی است که فقط در پهپاد های نظامی می توان از آن علیه دشمن بهره گرفت.

نظرات بینندگان