arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۶۲۲۰
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۱۲ - ۲۴ مرداد ۱۳۹۵

فیلم اولی‌ها از سیگارفروش‌ها بیشتر خواهند شد

تهیه‌کننده فیلم "آمین خواهیم گفت" می‌گوید: به خاطر مشکلات موجود اکران در گروه هنر تجربه؛ مدت نمایش "آمین خواهیم گفت" از 6 ماه به حدود 4 ماه کاهش یافته است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


ساسان سالور در نقد نحوه اکران گروه هنر و تجربه به خبرنگار ایلنا گفت: هنر و تجربه به سمت و سویی می‌رود که کم کم از شکل حمایتی فاصله می‌گیرد. هدف از تشکیل گروه هنر و تجربه نمایش فیلم‌های خاص با تایم اکران نسبتا طولانی‌تر بود اما متاسفانه شاهد مشکلات متعددی در این راستا هستیم که به گونه‌ای سیاست‌های این گروه را تغییر داده است.

به گزارش انتخاب؛ وی خاطرنشان کرد: یکی از این مشکلات؛ اکران فیلم‌هایی است که تاکنون اکران نشده و بدون توجه به نوع نگاه خاص هنر و تجربه‌ای هدف فقط اکران شدن اینگونه فیلم‌ها می‌شود.

سالور؛ دومین دلیل را اکران فیلم‌هایی با پروانه نمایش ویدیویی عنوان کرد که با هزینه بسیار کم ساخته شده ولی با سیاست‌های غلط هنر و تجربه وارد چرخه اکران سینمایی می‌شود درحالی‌که مدیوم نمایش فیلم‌های دیجیتال کاملا مشخص است.

وی در ادامه از تقاضای فیلم‌های به اصطلاح بدنه برای وارد شدن به گروه هنر و تجربه خبر داد و گفت: دلیل این اتفاق سود بهتر اکران گروه هنر و تجربه است. تهیه‌کنندگان با اکران در گروه هنر و تجربه به 100 درصد سود می‌رسند درحالی‌که در گروه‌های دیگر 10 درصد پخش‌کننده و 50 درصد سینمادار در سود سهیم می‌شوند و تنها حدود 33 درصد به تهیه‌کننده می‌رسد. به عنوان مثال فیلم لانتوری هم‌اکنون در گروه هنر و تجربه اکران می‌شود و در اقدامی عجیب‌تر فیلم فروشنده که اگر در هر گروهی قرار بگیرد؛ به خودی خود فیلم‌های گروه و کل سینمای ایران را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد، نیز در گروه هنرتجربه قرار دارد.

تهیه‌کننده فیلم تمشک؛ تنها راهکار حل آشفتگی اکران را تخصصی کردن گروه سینمای هنر و تجربه مانند موج نو فرانسه دانست و افزود: اگر گروه هنر و تجربه مانند موج نو فرانسه هدفش ایجاد جریان فکری باشد، به موفقیت می‌رسد وگرنه اگر دنبال فروختن بلیت‌های گیشه‌اش باشد به جایی نخواهد رسید.

سالور در پایان گفت: این روش گروه هنر و تجربه می‌تواند تولیدکننده‌ی سهم مهلکی باشد که باعث می‌شود در آینده‌ای نزدیک هم با سینمادارها و هم با سینمای بدنه وارد چالش جدی خواهد شد. مجموعه هنر و تجربه مخاطب‌های خود را سرگردان می‌بیند و از طرفی تفکر اشتباهی را برای ساخت فیلم‌های آسان کم‌هزینه و به شدت بی‌کیفیت باب می‌کند طوری که تعداد فیلم اولی‌های ما از سیگارفروش‌های جدید تهران بیشتر باشد.

منبع: ایلنا
نظرات بینندگان