arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۶۴۲۳
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۱۰ - ۲۵ مرداد ۱۳۹۵

توقیف رسانه‌ها اولین راه برخورد نیست، آخرین راه است

می‌خواهیم نقطه نظرات اهالی رسانه را بشنویم و در جهت رفع مشکلات این رسانه‌ها گام برداریم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رمضانعلی سبحانی‌فر نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تشکیل فراکسیون رسانه و مطبوعات گفت: با توجه به اهمیت و ارزش رسانه‌ها در کشور فراکسیون رسانه و مطبوعات را در مجلس دهم تشکیل دادیم. هیات رییسه این فراکسیون نیز مشخص شده است. آقای کوچکی نژاد ریاست را به عهده دارد و آقایان قاضی زاده و احمدی لاشکی نواب رییس هستند و سخنگو این فراکسیون نیز بنده هستم.

به گزارش انتخاب، عضو کمیسیون صنایع و معادن ادامه داد: در این فراکسیون آقایان پورابراهیمی، قوامی، مفتح به عنوان مسئولان کمیته‌های مطبوعات، رسانه ملی و خبرگزاری و سایت‌های خبر انتخاب شده‌اند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا اصلاح طلبانی همچون آقایان حضرتی و وکیلی که سابقه مطبوعات دارند در این فراکسیون حضور دارند یا خیر تصریح کرد: خیر این افراد در این فراکسیون حضور ندارند. برخی از نمایندگان اصلاح طلب عضو هستند اما در هیات رییسه حضور ندارند.

سبحانی فر در مورد فعالیت‌های فراکسیون رسانه و مطبوعات گفت: در اولین برنامه ریزی که داشتیم در این هفته نشستی با خبرگزاری‌ها خواهیم داشت و هفته بعد هم نشستی با رسانه ملی خواهیم داشت. می‌خواهیم نقطه نظرات اهالی رسانه را بشنویم و در جهت رفع مشکلات این رسانه‌ها گام برداریم.

نماینده مردم سبزوار ادامه داد: چون این فراکسیون برای اولین بار شکل گرفته است ما به دنبال این هستیم که که موانع و مشکلاتی که برای این صنف وجود دارد را از زبان خودشان بشنویم و بعد برنامه ریزی کنیم.

این نماینده اصلاح طلب مجلس در مورد توقیف رسانه‌ها گفت: توقیف اولین راه برخورد با رسانه‌ها نیست بلکه آخرین راه حل است. باید شیوه‌های مختلف برخورد با تخلف رسانه‌ها مورد بررسی قرار بگیرد. ابتدا باید تذکر و توصیه‌هایی صورت بگیرد و در نهایت مسائل تنبیهی وجود دارد که می‌تواند در نظر گرفته شود که آخرین آن توقیف است.

سبحانی‌فر تصریح کرد: توقیف تنها در صورتی قابل قبول است که تخلف رسانه برای کشور مخاطره انگیز و منافع ملی کشور را به خطر بیندازد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن با اشاره به شرایط عملکرد مطلوب رسانه‌ها در ایران خاطر نشان کرد: در کار رسانه‌ها تنگنا و موانعی وجود دارد مانند مسائل مالی و برخی خطوط قرمز اما با این حال انتظار این است که رسانه‌ها به وظیفه اصلی خود بپردازند.

وی ادامه داد: امروز اکثر رسانه‌های ما دارای کانال‌های ارتباطی دارند که تبدیل به شکبه‌های صوتی و تصویری شده‌اند و کم کم دارد در جامعه این مسئله نهادینه می‌شود. با توجه به این ویژگی‌ها بهتر است که بخش خصوصی بیش از این در این بخش فعال شود و فعالیت‌های خود را پررنگ تر کند.

نماینده مردم سبزوار در مورد احتمال بررسی شبکه‌های اجتماعی در فراکسیون رسانه و مطبوعات گفت: شبکه‌های اجتماعی شرایط خوبی است که باید از آن استفاده کرد. ایرادی که این فضا دارد این است که هنوز سامان دهی نشده است و متولی خاصی ندارد و افراد در آن مسئولیت کارهایی را که انجام می‌دهند را به عهده نمی‌گیرند.

سبحانی فر ادامه داد: باید این فضا را ساماندهی کنیم و متولی این فضا مشخص شود. باید مشخص شود کسی که در فضای مجازی مطلب می‌گذارد چه کسی است و مسئولیت مطالب خود را به عهده بگیرد. هر فردی در فضای مجازی مطلب می‌گذارد باید مسئولیت او را به عهده بگیرد.

سخنگوی فراکسیون رسانه و مطبوعات در پایان خاطر نشان کرد: به دنبال این هستیم که در برنامه ششم بحث حریم خصوصی را تعریف کنیم و متولیان رسانه‌ها اختیارات آنها را مشخص کنیم. امیدواریم که در کمیسیون تلفیق تصویب شود و در برنامه ششم این قانون ساماندهی شود.

برچسب ها: مطبوعات ، توقیف ، نظارت
نظرات بینندگان