arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۶۴۳۸
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۱۲ - ۲۵ مرداد ۱۳۹۵

بنا: همه چیز را تقصیر خودم می‌دانم

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی گفت: سوریان در ۱۰ ماه گذشته دلاورانه زحمت کشید و بارها وزن کم کرد اما در نهایت آن چیزی که می‌خواستیم، رقم نخورد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
محمد بنا درباره عنوان سومی سعید عبدولی در وزن 75 کیلوگرم مسابقات کشتی فرنگی المپیک اظهار داشت: ما در این وزن سال‌ها بود که حتی سهمیه المپیک هم نمی‌گرفتیم که شکر خدا این بار به این مهم رسیدیم تا تیم ملی با ترکیب کامل به ریو اعزام شود. به‌نظرم سعید لیاقت این را داشت که حداقل فینالیست شود و فکر می‌کنم اگر او فینال را با «رومن ولاسوف» روس برگزار می‌کرد، دیدار نهایی جذاب‌تر می‌شد.

به گزارش انتخاب،وی در خصوص وضعیت حمید سوریان و در پاسخ به این مسئله که به نظر می‌رسد فشارهای چند ماه اخیر و دیر سهمیه گرفتن این فرنگی‌کار را اذیت کرده است، گفت: صد درصد همین طور است. بالاخره همه این مسائل تأثیرگذار بوده است. برای خودِ من هم تعجب برانگیز بود. سوریان با تمام این فشارها، در 2،3 ماه اخیر سعی کرد شرایط بدنی‌اش را برگرداند و خوب شود. اتفاقاً شرایط بدنی او خوب شده بود. سوریان قبلاً یک بار به نماینده ژاپن باخت و البته یک بار هم پیروز شده بود، اما همیشه با ژاپنی‌ها در این چند سال اخیر مشکل داشت. این بار همه فکر می‌کردند که فرنگی‌کار ژاپنی یک حریف ضعیف است اما او قوی نشان داد تا فینال هم بالا رفت.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی ادامه داد: به‌نظرم اگر حمید اشتباه نمی‌کرد، مقابل این حریف برنده می‌شد. ضمن اینکه تا قبل از فینال، این سوریان بود که نزدیک‌ترین رقابت را با این حریف ژاپنی داشت. تعجب می‌کنم چرا شرایط بدنی سوریان باز هم به همان شکل قبل برگشت. متأسفانه باید قبول کنیم که شرایط سنی تأثیرات خود را می‌گذارد. سوریان 12 سال است که برای تیم‌های ملی زحمت می‌کشد و بزرگترین و پرافتخارترین کشتی‌گیر‌ حال حاضر کشور است. دوست داشتم اگر او می‌خواست کارش را تمام کند، این کار را با طلای دومش در المپیک انجام بدهد که متأسفانه نشد.

بنا عنوان کرد: همه چیز را تقصیر خودم می‌دانم، سوریان مقصر نبود. او در 10 ماه گذشته به‌صورت شبانه‌روزی دلاورانه زحمت کشید و بارها 10 کیلوگرم وزن کم کرد اما در نهایت آن چیزی که می‌خواستیم، رقم نخورد.

وی درباره صحبت سوریان مبنی بر اینکه «بد تمام شد» و برخی این جمله را خداحافظی او برداشت کرده‌اند، گفت: بد تمام شدن برای المپیک است. تا المپیک بعدی 4 سال زمان مانده و سوریان آن زمان 35ساله می‌شود و حضور در این بازی‌ها با توجه به شرایطی که وجود دارد، دیگر امکان‌پذیر نیست. او گفت بد تمام شده، چون به المپیک بعدی نمی‌رسد، وگرنه با 31 سال سن اگر بخواهد کشتی بگیرد، می‌تواند همچنان حضور داشته باشد.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی در پایان خاطرنشان کرد: سوریان در دنیای کشتی همچنان یک کشتی‌گیر بزرگ است. موضوع خداحافظی او را هم باید بگذاریم بعد از برگشت از ریو و زمانی که به آرامش رسیدیم، ببینیم که چه می‌شود.

منبع: ورزش3
نظرات بینندگان