arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۶۸۷۵
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۱۵ - ۲۷ مرداد ۱۳۹۵

پیام روسیه به ناتو: شما اینجرلیک دارید، ما همدان داریم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
روزنامه العرب در مطلبی به بررسی ادعای استقرار بمب افکن های روسی در ایران پرداخت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه العرب چاپ لندن در مطلبی به بررسی ادعای استقرار بمب افکن های روسیه در ایران پرداخت و نوشت: "پیام روسیه به ناتو این است: شما اینجرلیک دارید و ما همدان داریم."

این روزنامه در این گزارش نوشت: در پی اعلام روز سه شنبه روسیه در خصوص اقدام جنگنده هایش در بمباران پایگاه تروریست ها در سوریه از پایگاه همدان در ایران، راهبرد ژئوپلیتیک کرملین پیشرفت کرد و تغییری یافت که سبب خواهد شد تاکتیک جنگ علیه تروریسم متحول شود.
این روزنامه در ادامه نوشت: این تصمیم نمایانگر همکاری ایران با روسیه و تلاش برای در دست گرفتن آینده سوریه است.

این روزنامه همچنین نوشت: با چشم پوشی از توجیهات فنی که سبب پرواز این بمب افکن ها از سرزمین های ایران شد، کارشناسان نظامی معتقدند این تحول نشانگر تصمیم روسیه برای درگیر شدن بیشتر در عملیات نظامی در منطقه و توسعه اهداف خود است.
این روزنامه همچنین نوشت: این محافل معتقدند پایگاه همدان از لحاظ اهمیت با پایگاه اینجرلیک ترکیه که ناتو برای پرواز بمب افکن هایش از آن استفاده می کند، برابری خواهد کرد.

ادعای این روزنامه در حالی مطرح می شود که علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی امروز اعلام کرد با وجود آنکه ایران در موضوع سوریه همکاری نزدیکی با روسیه دارد، هیچ پایگاه نظامی در ایران در اختیار روسیه قرار نگرفته است.
نظرات بینندگان