arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۷۲۰۲
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۲۱ - ۲۹ مرداد ۱۳۹۵

چرا باید گروه خونی خود را بشناسیم؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم‌پزشکی زنجان با تاکید بر اینکه لازم است افراد گروه خونی خود را بشناسند، اظهار کرد: گروه‌های خونی به طور کلی و رایج گروه‌های O، B، A و RH منفی است که بیشتر مردم جهان در این رده قرار دارند.

به گزارش انتخاب، کامبیز داوری  اظهار کرد: در این میان، گروه‌های خونی O منفی و AB منفی و RH منفی به مراتب از مشابه مثبت‌شان نادرتر هستند. همچنین برخی گروه‌های فرعی هم هستند که گروه‌های خونی نادری محسوب شده و تنها برخی از افراد جهان دارای این گروه خونی هستند که به 30 گروه تقسیم می‌شوند.

این متخصص هماتولوژی، با تأکید بر شناخت افراد از گروه‌های خونی خود، خاطرنشان کرد: در حال حاضر در همه استان‌ها اکیپ‌های آزمایشی برای دریافت خون و بررسی‌های لازم انجام شده در این خصوص موجود است. فرد با مراجعه به این اکیپ‌ها می‌تواند گروه خونی خود را تشخیص بدهند.

وی با اشاره به اینکه همواره برای افرادی که دارای گروه خونی نادری هستند باید ذخیره خونی موجود باشد، افزود: همواره سعی می‌شود که افراد دارای گروه خونی نادر شناسایی شوند و از این افراد ذخایر خونی موجود باشد تا در صورتی که این افراد نیاز به خون داشتند با مشکل خاصی روبه‌رو نشوند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان با اشاره به اینکه شناسایی گروه خونی می‌تواند در خصوص درمان مفید باشد، گفت: بهتر است افراد گروه خونی خود را بشناسند.


منبع: ایسنا
نظرات بینندگان