arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۷۹۳۴
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۱۴ - ۰۲ شهريور ۱۳۹۵
معاون فرهنگی وزیر علوم:

موضع ما حمایت از برگزاری اجتماعات قانونی است/ نظام ملوک‌الطوایفى و قوانین جغرافیایی نداریم/ حق نداریم دیگران را متهم کنیم، قانون بايد فصل الخطاب باشد

کسانی که به صراحت با انقلاب مشکل دارند نسبت به آنها موضع شفافی می گیریم. اما در ذیل چتر انقلاب گفتمانهایی مختلف و نظرات متفاوتی می تواند فرصت گفتگو داشته باشند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
موضع ما حمایت از برگزاری اجتماعات قانونی است/ نظام ملوک‌الطوایفى و قوانین جغرافیایی نداریم/ حق نداریم دیگران را متهم کنیم، قانون بايد فصل الخطاب باشد

سید ضیا هاشمی معاون فرهنگی وزیر علوم گفت: در عرصه فرهنگ قانون واحد است و نظام ملوک الطوایفى و قوانین سلیقه ای و نسبی در جمهوری اسلامی نداریم. حق نداریم بر اساس دیدگاه سیاسی یا سلیقه فرهنگی و باور های فردی بخواهیم چهارچوب هایی را در یک حوزه جغرافیایی اعمال کنیم.

در نشست سالیانه اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل در یزد، صحبت های سیدضیا هاشمی معاون فرهنگی وزارت علوم با انتقاد از یک رسانه که به گفته وی تیتر و متنی، خلاف واقع از صحبت هایش در جلسه همایش دانشجویی دیروز منتشر کرد آغاز شد.

هاشمی اعلام کرده بود «مخالف سیاسی» را نمی توان از ورود به دانشگاه منع کرد، قانون باید وجاهت خود را داشته باشد زیرا اگر مبنای رفتارها سلیقه شخصی باشد دچار اختلاف و چالش می شویم.

هاشمی اظهار داشت: قانون باید فصل الخطاب باشد، در چهارچوب تعاملات سیاسی نمی توان بر اساس سلیقه، اقدام به نقض قانون کرد. اعتقاد داریم «بر هم زدن یک تجمع قانونی» و همچنین «تشکیل یک اجتماع غیرقانونی»، غیر عقلانی و خلاف شرع است.

معاون فرهنگی وزیر علوم در جمع دانشجویان گفت: این سوال پیش می آید که چرا اجتماعاتی علیرغم برخورداری از پشتوانه حقوقی و قانونی، اجازه برگزاری پیدا نمی‌کنند همواره اعلام کردم موضع ما حمایت از برگزاری اجتماعات قانونی و برخورد با برهم زنندگان فعالیتهای ضابطه‌ مند است.

هاشمی اعلام کرد: باور داریم قانون در عرصه فرهنگ، جامعه و هنر بر اساس قانون واحد است. نظام ملوک الطوایفى در جمهوری اسلامی ایران نداریم، قوانین سلیقه ای و نسبی نیست. حق نداریم بر اساس دیدگاه سیاسی یا سلیقه فرهنگی و باور های فردی بخواهیم چهارچوب هایی را در یک حوزه جغرافیایی اعمال کنیم. ممکن است ضوابط در محدوده دانشگاه ویژه و با قوانین بازار متفاوت باشد ولی مبنای عمل ما ضوابط مشخص و ابلاغ شده است نه ضوابط سلیقه ای که معلوم نیست کجا تصویب و ابلاغ شده اند.

ضیا هاشمی در پایان با یادآوری سخنان رهبر معظم انقلاب در جمع دانشجویان گفت: افتخار می کنیم مدافعان نظامی هستیم که مبتنی بر مردمسالاری دینی است. رهبر انقلاب در بخشی از سخنان خود به دانشجویان به پرهیز از اتهام به افراد دیگر به ویژه اتهام غیر انقلابی بودن یا خدای ناکرده ضد انقلابی بودن توصیه کرد. حق نداریم دیگران را متهم کنیم البته کسانی که به صراحت با انقلاب مشکل دارند نسبت به آنها موضع شفافی می گیریم. اما در ذیل چتر انقلاب گفتمانهایی مختلف و نظرات متفاوتی می تواند فرصت گفتگو داشته باشند.
نظرات بینندگان