arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۸۰۳۸
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۱۰ - ۰۳ شهريور ۱۳۹۵

گولنیستها در افشای نام 23 خبرچین در گروه‌های تروریستی دست داشتند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
اعضای سازمان فتو (وابسته به فتح‌الله گولن، روحانی در تبعید و مخالف دولت آنکارا) اسامی 23 مخبر دولت ترکیه را که در گروه‌های پ.ک.ک، داعش و جبهه آزادی خلق انقلابی نفوذ کرده بودند، شناسایی و هویت آنها را در اختیار این گروهها قرار داده بودند.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری ورلد بولتن، نیروهای امنیتی پیش بینی می‌کنند در حال حاضر این خبرچین‌ها از سوی این گروه‌ها اعدام شده‌اند زیرا مدت زیادی است که خبری از آنها نیست.

این اعترافات در جریان بازجویی‌های اخیر پلیس ترکیه بعد از کودتای نافرجام 15 ژوئیه و بازداشت گولنیستها در این کشور به دست آمده است.

منابع دولتی ترکیه می‌گویند انتقال این اطلاعات مهم باعث ایجاد یک خلا امنیتی و وقوع عملیات تروریستی در ترکیه از سوی این گروه‌های افراط گرا شده است.

پیش از اینکه هویت این مخبرها افشا شود، این افراد به دستگیری بسیاری از عاملان انتحاری که به دنبال عملیات خونین در ترکیه بودند، کمک می‌کردند.

افشای اسامی این مخبرها از سوی گولنیستها به گروههای افراط گرا اولین اقدام آنها در درز اطلاعات محرمانه نبوده است، در گذشته نیز فردی به نام مصطفی کوچییغیت که به عنوان کارشناس در دفتر نخست وزیر ترکیه کار می‌کرد و پس از کودتای 15 ژوئیه بازداشت شد، در اعترافات خود اعلام کرد، او به همراه چندین نفر اطلاعات مهمی را جمع آوری کرده بودند.

دولت آنکارا فتح‌الله گولن را طراح اصلی کودتای اخیر می‌داند و خواستار استرداد وی از دولت آمریکا شده است. در همین راستا هزاران نفر در داخل کشور به اتهام وابستگی به گولن بازداشت شده‌اند.

نظرات بینندگان