arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۸۰۷۰
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۴ - ۰۳ شهريور ۱۳۹۵

رافائل به نفع آبزیان در بوشهر ماندگار می شود؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 نایب رئیس شورای اسلامی شهر بوشهر گفت: کشتی غرق شده رافائل به عنوان زیستگاه آبزیان در معرض نابودی است.

به گزارش انتخاب، در روزهای اخیر تصاویری از برخی قطعات کشتی رافائل در شبکه‌های مجازی منتشر می‌شود که بیانگر فروش برخی از این قطعات به عنوان آهن اسقاطی است.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر بوشهر در این زمینه  گفت: «رافائل» کشتی زیبای جنوب است که سال‌ها در اسکله بوشهر لنگر می‌گرفت و مردم این دیار خاطرات زیبایی با این کشتی دارند و از همین رو نام چند فروشگاه و رستوران به نام رافائل شده است.

مهرزاد آسایش با اشاره به شکوه ماندگار کشتی رافائل اضافه کرد: این کشتی تجملی با ۶۰ متر پهنا، گنجایش هزار و ۸۰۰ مسافر را داشت و یک شهرک تفریحی پر تجمل بود.

وی خاطرنشان کرد: هدف از خرید رافال این بود که در یکی از جزایر ایران مستقر شود که جاذبه‌ای برای جهانگردان خارجی از جمله ثروتمندان کشورهای حاشیه خلیج‌فارس شود تا برای مدتی از امکانات تفریحی آن استفاده کنند.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر بوشهر افزود: این کشتی که زمانی تا نیمه‌ای از بدنه‌اش در آب فرو رفته بود، در تصادف با یک یدک‌کش، چنان صدمه‌ای دید که دیگر امیدی به بازسازی آن نبود و لاشه آن در ته دریا باقی ماند.

وی با تاکید بر اینکه رافائل باید در بوشهر حفظ شود، بیان کرد: رافائل برای مردم بوشهر یک خاطره ماندگار است و باید تدابیری اتخاذ شود که این کشتی که هم‌اکنون یک زیستگاه برای آبزیان محسوب می‌شود، حفظ شود.

آسایش گفت: من از همکاران پرتلاش خودم در شورای شهر و شهرداری می‌خواهم که اجزای ارزشی این کشتی حفظ و موضوع با حساسیت بالایی دنبال شود.
نظرات بینندگان