arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۸۱۶۰
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۲۲ - ۰۳ شهريور ۱۳۹۵

مقیمی: آمادگی وزارت کشور برای برگزاری الکترونیکی انتخابات /مشکل امنیتی در مرزها نداریم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معاون سیاسی وزیر کشور گفت: وزارت کشور آمادگی کامل برای برگزاری رایانه‌ای انتخابات ریاست جمهوری و شوراها را طی سال ۹۶ دارد.

به گزارش انتخاب، محمدحسین مقیمی عصر چهارشنبه در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوال خبرنگار مهر، در خصوص برگزاری انتخابات ریاست جمهوری به شکل الکترونیکی افزود: وزارت کشور در حدی که توانسته امکانات لازم برای این امر را تأمین کند، به شورای نگهبان نامه نوشته و در حال تعامل با مجلس است و اگر این موضوع مورد تأیید مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان قرار گیرد، انتخابات به شکل الکترونیکی برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: وزارت کشور برای برگزاری انتخابات به شکل الکترونیکی آمادگی لازم را دارد و با تأیید شورای نگهبان این اقدام با توجه به امکانات تأمین شده انجام می‌شود.

معاون سیاسی وزیر کشور در مورد تأمین امنیت کشور با توجه به فرا رسیدن ایام محرم و اربعین گفت: ستاد اربعین در وزارت کشور تشکیل شده و همه موضوعات مربوط به عزیمت زوار پیگیری می‌شود که بحث امنیت مرزها از مهترین بخش‌های آن است.

مقیمی با اشاره به اینکه همه مرزهای کشور در شرق،غرب، شمال و جنوب از امنیت کامل برخوردار است و مرزبانان، ارتش،نیروی انتظامی، سپاه و سربازان گمنام امام زمان(عج) در این راستا تلاش می‌کنند، گفت: با تدابیر لازم و برنامه های امنیتی که طراحی کردیم و ارگانهای ذیربط آن را اعمال می‌کنند از نظر امنیتی در وضعیت بسیار مطلوبی هستیم و تا این لحظه مشکلی نداشتیم.

وی با بیان اینکه بیشترین و بهترین نقش را در زمینه برقراری امنیت در کشور دارند، افزود: در آینده نزدیک با تصمیماتی که در استانها و شهرستانها اتخاذ می‌شود برنامه‌هایی به اجرا درمی‌آید تا با همکاری مردم امنیت را در همه صحنه‌ها از جمله مراسم اربعین حسینی و محرم و صفر مراسم برقرار کنیم تا عزاداری‌ها با شکوه برگزار شود.

معاون سیاسی وزیر کشور همچجنین در خصوص وضعیت انسداد مرزهای کشور، گفت: برنامه انسداد مرزها ادامه می‌یابد و طرح های دیگری نیز اعمال می‌شود که از نظر روانی و سایر موضوع‌ها مرزها را کنترل و به موقع تصمیم گیری می‌کنیم و با اعمال تصمیمات امنیت برقرار شده و ادامه می‌یابد.

مقیمی همچنن در خصوص روند فعالیت احزاب در ایران، گفت: مردم در ورود به مسائل حزبی فعال هستند و دولت در سالهای اخیر تلاش زیادی برای فعال شدن احزاب انجام داده و تا رسیدن به نقطه مطلوب خیلی کار داریم و باید در این حوزه سرمایه‌گذاری شود.

وی با اشاره به اینکه ۲۴۰ تشکل سیاسی به تصویب ماده ۱۰ احزاب رسیده است، گفت: هنوز کشور از احزاب بزرگ و فراگیر برخوردار نیست و به مرور این احزاب به هم نزدیک می‌شوند و در انتخابات جبهه تشکیل می‌دهند و همان طور که در انتخابات مجلس نیز در کلان‌شهرها برخی به لیست‌های ارائه شده رأی داند و امیدواریم با تجمیع احزاب در آینده شاهد فعالیت بیشتر در این بخش باشیم.

معاون سیاسی وزیر کشور در مورد حقوق های نجومی گفت: همانگونه که سازمان بازرسی کل کشور نیز اعلام کرده، اگر جاهایی هم اقداماتی انجام شده کار خلاف قانون نبوده ولی باید اصلاحات انجام شود.

مقیمی با اشاره به اینکه حقوق‌های نجومی تنها به حوزه دولت مربوط نمی‌شود، افزود: اگر حد و حدود در قانون مشخص شود افراد نمی‌توانند حقوق‌های غیرمتعاف دریافت کنند و همه باید دقت کنیم تا از این موضوع به خوبی بگذریم و منشا خیر شود.

منبع: مهر
نظرات بینندگان