arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۸۱۶۴
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۲۳ - ۰۳ شهريور ۱۳۹۵

هلاکت فرمانده ارشد قفقازی تبار داعش در القیاره

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
منابع امنیتی اعلام کردند: در ادامه عملیات نیروهای عراقی در القیاره در جنوب موصل، ابوالفتوح الشیشانی از فرماندهان ارشد قفقازی تبار داعش کشته شد و همزمان هادی العامری از فرماندهان جنگ علیه داعش به رسانه ها اطلاع داد که جزیره الخالدیه امروز بطور کامل پاکسازی می شود.

به گزارش انتخاب، منابع امنیتی در جنوب موصل روز چهارشنبه اعلام کردند، ابوالفتوح الشیشانی (چچنی) از نزدیکان و مقربان ابوبکر البغدادی و فرمانده صحنه اصلی نبرد جنوب موصل در نبردهای روز گذشته در القیاره به هلاکت رسیده است.

همین منابع ، در گزارش دیگری اعلام کرده اند که عوامل انتحاری داعش در حمله به یک کاروان نظامیان در یکی از کوچه بخش القیاره 18 تن از نظامیان عراقی وابسته به نیروهای سازمان مبارزه با تروریسم را به قتل رسانده اند.

نجم الجبوری فرمانده عملیات آزادسازی جنوب موصل به یکی از سایت های عراقی به نام 'صدی الاعلام' گفته که این حمله با یک دستگاه خودرو بمب گذاری شده انجام گرفته است.

در همین حال، منابع امنیتی عراق در گزارشی از ادامه عملیات در القیاره گفتند که در جریان عملیات دو روز گذشته دستکم 10 انتحاری داعش به هلاکت رسیده و 30 تن از نیروهای این گروه تروریستی نیز در درگیری ها کشته شدند.

از سوی دیگر هادی العامری فرمانده سازمان بدر عراق نیز در اظهاراتی رسانه ای گفت که تا امروز کلیه مناطق جزیره الخالدیه واقع در غرب بغداد را به جز یک منطقه از آن پاکسازی کرده ایم و امروز با ادامه عملیات این منطقه بطور کامل از وجود تروریست های داعش پاک خواهد شد.

وی، با بیان اینکه 'در این عملیات تاکنون 300 جسد مربوط به داعش به استثنای آنها که در بمباران های هوایی و موشک باران ها کشته شده اند، شناسایی شده است'، گفت: هنگامی که کار پاکسازی الخالدیه را شروع کردیم تصور نمی کردیم که این حد طول بکشد، اما وقتی وارد شدیم دیدیم که این منطقه از مراکز اصلی فرماندهی داعش بوده و از آنجا تحرکات این گروه تروریستی، بویژه علیه بغداد ونیز الرمادی هدایت می شده است.

جزیره منطقه ای واقع در حد واسط شهرهای فلوجه و الرمادی در غرب بغداد، به گفته العامری از مراکز اصلی فرماندهی و هدایت داعش بوده که سابقه برپایی مقرهای آن احتمالا به 2003 میلادی زمان سقوط صدام رئیس رژیم بعث عراق بر می گردد.

رئیس سازمان بدر همچنین گفت: در تنها نقطه باقی مانده جزیره احتمالا 15 تا 20 تروریست وجود داشته باشد.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان