arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۸۱۶۵
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۲۳ - ۰۳ شهريور ۱۳۹۵

دستگیری 2نفر توسط واحدضدتروریسم انگلیس درارتباط با سوریه و ایرلندشمالی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
پلیس متروپلیتن لندن روز چهارشنبه اعلام کرد که 2 نفر توسط نیروهای ضد تروریسم انگلیس در ارتباط با بحران سوریه و مسایل جاری در ایرلندشمالی دستگیر شده اند.

به گزارش انتخاب، پلیس متروپلیتن لندن اعلام کرد که یک مرد 32 ساله به ظن برنامه ریزی برای اقدامات تروریستی درارتباط با سوریه در شمال غرب لندن دستگیرشده است .

به گفته پلیس متروپلیتن لندن، این مرد هم اکنون در مقر پاسگاه پلیس در مرکز لندن تحت بازجویی است .
در همین حال پلیس لندن گفت که این دستگیری، ارتباطی با بازداشت فرد دیگری که روز چهارشنبه در منطقه سامرست واقع در 250 کیلومتر غرب لندن صورت گرفت، ندارد.

به گفته پلیس لندن ، فرد دستگیرشده در سامرست در غرب انگلیس، مردی 30 ساله است که در ارتباط با مسایل تروریستی مرتبط با ایرلندشمالی بازداشت شده است.

در همین حال منابع انگلیسی گفتند این فرد که متعاقب تحقیقات صورت گرفته در منطقه 'دون' در جنوب انگلیس و نیز منطقه 'لارن' در ایرلندشمالی، دستگیرشده است، در نیروی دریایی انگلیس خدمت می کند .

به گفته این منابع، دستگیری فرد یاد شده در ارتباط با یافت شدن دو بسته سلاح در اوایل سال جاری در منطقه 'لارن' در ایرلندشمالی بوده است

سازمان اطلاعات داخلی انگلیس «ام ای 5» در اردیبهشت گذشته اعلام کرد که سطح هشدار امنیتی درارتباط با حملات احتمالی ارتش جمهوری خواه ایرلندشمالی، از حد متوسط به سطح 'قابل توجه' افزایش داده است.

منابع انگلیسی می گویند، مقامات ارتش جمهوری خواه ایرلند (IRA) اخیرا هشدار داده اند که آماده برپایی جنگ علیه دشمن دیرینه شان (انگلیس) هستند.

در حال حاضر سطح هشدار امنیتی ناشی از تروریسم بین المللی در انگلیس «شدید» است.
سطح هشدار تروریستی در انگلیس از آگوست سال 2014 میلادی و همزمان با مشارکت این کشور در حملات هوایی علیه داعش در عراق به سطح 'شدید' ( سطح چهار از مجموع پنج سطح ) رسیده است که به این معنا است حمله تروریستی در این کشور به شدت محتمل است.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان