arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۸۱۷۸
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۰ - ۰۴ شهريور ۱۳۹۵

خارجی‌ها در چه صورت می‌توانند سرمایه خود را بیاورند؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان البرز با بیان این‌که هر سرمایه‌گذاری نمی‌تواند در استان البرز سرمایه‌گذاری کند، گفت: سه شرط برای حضور یک سرمایه‌گذاری خارجی در استان البرز تعیین شده است که بدون برآورده شدن این شرایط هیچ سرمایه‌گذاری نمی‌تواند در استان سرمایه‌گذاری کند.

به گزارش انتخاب، ابوالفضل فلاح  گفت: اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان البرز در جهت بهبود جذب سرمایه‌ خارجی در سال 94  کتاب فرصت‌های سرمایه گذاری البرز را تدوین کرد.

وی افزود: در این کتاب اطلاعات کاملی در خصوص 67 پروژه و فرصت سرمایه‌گذاری استان وجود دارد که برای تعدادی از آنها سرمایه‌گذارانی نیز مراجعه کرده‌اند. البته در دو ماه آینده اطلاعات موجود در این کتاب به روزرسانی خواهد شد.

فلاح با اشاره به شروط سرمایه‌گذارانی که تمایل دارند در البرز سرمایه‌گذاری کنند، افزود: نخست این‌که سرمایه‌گذار باید تکنولوژی را به استان منتقل کند، دوم این‌که سرمایه‌گذاری به صورت مستقیم انجام شود و در آخر بازارهای صادراتی محصول تولید شده نیز باید در اختیار استان قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: با این شرایط از سال 94 تا پایان سه ماهه اول امسال 402 میلیون دلار سرمایه خارجی در استان جذب شده که این رقم البرز را  از میان استان‌های کشور در رتبه چهارم جذب سرمایه خارجی قرار می‌دهد.

این مسئول در ادامه و در پاسخ به روند انتقال پرونده‌های مالیاتی واحدهای مستقر در استان گفت: طبق ماده 110 قانون مالیات اخذ مالیات باید در سرزمینی که فعالیت اقتصادی انجام می‌شود رخ دهد.

فلاح افزود: با توجه به نوپا بودن استان البرز و این‌که بخشی از پرونده‌های مالیاتی واحدهای مستقر در استان در تهران قرار دارد مالیات این واحدها نیز در تهران پرداخت می‌شود.

وی در پایان گفت: در یکسال گذشته آماری از این واحدها تهیه و مکاتباتی نیز با معاون اول رئیس جمهور انجام شده که نتیجه آن انتقال تعدادی از این پرونده‌ها به استان بوده است و این روند ادامه دارد.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان