arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۸۲۵۳
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۱۸ - ۰۴ شهريور ۱۳۹۵

ایران به نشست اوپک در الجزایر می‌رود

وزیر نفت از شرکت در نشست غیرعلنی اوپک (سازمان کشورهای صادرکننده نفت- IEF) که در حاشیه اجلاس مجمع بین المللی انرژی در الجزایر برگزار می شود، خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
بیژن زنگنه امروز (پنجشنبه) در حاشیه سفر به استان بوشهر اعلام کرد: در اجلاس مجمع بین المللی انرژی شرکت خواهم کرد.

وی درباره سفر «محمد بارکیندو» دبیرکل اوپک، به ایران گفت: آقای بارکیندو در آینده نزدیک به تهران می آید.

به گزارش ایرنا، این اجلاس اواخر سپتامبر امسال در الجزایر برگزار می شود.
به گزارش ایرنا، خبرگزاری انگلیسی «رویترز» دوم مرداد ماه به نقل از یک منبع سازمان اوپک نوشت ایران تایید کرده است در نشست غیررسمی اوپک در حاشیه اجلاس سپتامبر مجمع بین‎المللی انرژی در الجزایر حضور می یابد.

به گفته این منبع، ممکن است یکی از موضوع های مطرح میان اعضای اوپک با تولیدکنندگان غیرعضو این سازمان، مربوط به تثبیت تولید نفت باشد.

پیش از این، نشست تولیدکنندگان عضو و غیرعضو اوپک برای تثبیت تولید نفت که در ماه آوریل (بیست و نهم فروردین ماه) در دوحه قطر برگزار شد، به دلیل کارشکنی عربستان و پافشاری این کشور بر لزوم همراهی ایران با این برنامه، به شکست انجامید.

مسئولان صنعت نفت ایران بارها اعلام کرده‎اند تا زمان بازپس گیری سهم خود از بازار نفت، هیچ محدودیتی را برای تولید نفت نمی پذیرند.

از سوی دیگر، بانک «مورگان استنلی» آمریکا اعلام کرد از هم اکنون تا زمان برگزاری نشست تولیدکنندگان نفت در حاشیه اجلاس سپتامبر مجمع بین المللی انرژی در الجزایر، به احتمال زیاد بازار نفت در تلاطم باقی می‎ماند.

به گزارش اوپک، برخی ابراز نظرها درباره احتمال توافق میان تولیدکنندگان نفت عضو و غیرعضو اوپک سبب شده است از آغاز ماه اوت امسال، قیمت نفت رو به افزایش بگذارد.

قرار است اعضای اوپک در حاشیه نشست مجمع بین‎المللی انرژی که مهرماه در الجزایر برگزار می شود، برای گفت‎و‎گو درباره شرایط بازار گرد هم بیایند.

به گزارش ایرنا، رییس جمهوری اسلامی ایران سوم شهریورماه در دیدار با رهبر معظم انقلاب اعلام کرد: در زمینه نفت و گاز از تولید یک میلیون و ۲۳۰ هزار بشکه نفت و میعانات گازی، به دو میلیون و ۵۷۹ هزار بشکه در روز رسیده ایم.

وی همچنین از افزایش تولید نفت از دو میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه به سه میلیون و ۸۵۰ هزار بشکه خبر داد.
نظرات بینندگان