arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۸۲۷۷
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۲۳ - ۰۴ شهريور ۱۳۹۵

روایت سیدحسن خمینی از دیدار با مادری که سه فرزندش شهید شدند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
یادگار گرامی امام با مادر شهیدان حسن، حسین و سعید شاه حسینی دیدار کرد.

به گزارش جماران، آیت الله سید حسن خمینی در خصوص این دیدار در صفحه اینستاگرام خود نوشت:

«خدا رحمت کند مرحوم شاه حسینى را. پیرمرد پهلوان بود و یک لحظه آیین پهلوانى را رها نکرد. تا سالهاى آخر هم به شوخى هر آشنایى را به کشتى و ضربه کردن تهدید مى کرد اما همین قهرمان وقتى سخن از همسر صبور و کم نظیرش مى رسید به رساترین زبان، تسلیم بودن خود را اعلام مى کرد. این مادر و پدر سه پسر داشتند و هر سه جوان رشید خود را تقدیم انقلاب کردند. قبل از انقلاب هم در تمرین هاى جوانان براى مبارزه، یک دختر ایشان از کوه فرو افتاده بود و ناکام سفر خاک کرده بود. شب عاشوراى سال قبل، مرحوم شاه حسینى که افتخار شمیران بود پس از دوره اى بیمارى رخ در نقاب خاک کشید. البته خدا به پاس آن صبر و استقامت ، دختر و دامادى برجسته و سه نوه رشید_ که به نام هاى دایى هاى شهیدشان نامیده شده اند_به آنها ارزانى داشته است.

مرحوم شاه حسینى هرگز با خون شهیدانش معامله نکرد و با شجاعت بر آنچه حق مى دانست پاى فشرد. آزار ها دید و زخم زبان ها شنید ولى مرام و مسلک خود را حفظ کرد. محبت وى و همسر ارزشمندش نسبت به بیت امام در روزهاى سختى و ایام مختلف باقى مانده و بحمد الله این لطف برقرار است.

خدا او را و فرزندان شهیدش را با سالار شهیدان محشور نماید و به سرکار خانم شاه حسینى عمر طولانى همراه با صحت و عافیت عطا فرماید».
نظرات بینندگان