arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۸۳۹۷
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۱۷ - ۰۵ شهريور ۱۳۹۵

امام جمعه قم: نقاط ضعف دولت رسانه‌ای نشود/ پرهیز از ابتذال و ولنگاری در عرصه فرهنگ

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
امام جمعه قم با بیان اینکه نباید نقاط ضعف دولت در رسانه‌ها انعکاس یابد، گفت: انتقال این موارد به خود مسئولان می‌تواند راه گشاتر باشد.

به گزارش انتخاب، حجت الاسلام سید محمد سعیدی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد در سخنانی با اشاره به فرارسیدن هفته دولت و گرامیداشت یاد شهیدان رجائی و باهنر، اظهار داشت: اعضای هیئت دولت در هر سال همزمان با هفته دولت به محضر مقام معظم رهبری مشرف می‌شوند و رهبر معظم انقلاب نیز امسال در این دیدار ضمن تقدیر از فعالیت‌های دولت این هفته را فرصت مناسبی برای ارائه گزارش دولتمردان به مردم دانستند.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در این دیدار در هفت فصل اولویت‌های اصلی و نقشه راه دولت یازدهم را مشخص کردند، افزود: بهترین راه برای تحقق مطالبات رهبر معظم انقلاب پرهیز از ورود به مسائل حاشیه‌ای است.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) افزود: مردم ما و افکار عمومی پذیرای مسائل حاشیه‌ای نیستند اما با گسترش فضای مجازی هیجان آفرینی‌های کاذبی در این راستا صورت می‌گیرد که نفعی برای مردم ندارد و گرهی از مشکلات باز نمی‌کند بلکه باعث افزایش سوء استفاده دشمنان می‌شود.

وی با بیان اینکه امکانات، سرمایه‌ها و رازهای کشور در فضای مجازی و در این بگو مگوها فاش می‌شود، افزود: صهیونیست‌ها و سرویس‌های جاسوسی بیگانگان از این مسائل استفاده می‌کنند.

هرگز نباید به دشمن اعتماد کنیم

حجت الاسلام سعیدی در بخش دیگری از خطبه‌های خود با بیان اینکه می‌توان به جای طرح انتقادها و نقاط ضعف دولت در روزنامه‌ها و رسانه‌ها مسائل را به مسئولان منتقل داد، ابراز داشت: هرگز نباید به دشمن اعتماد کنیم که این بی اعتمادی به دشمن ریشه قرآنی دارد و هم تجربه انقلاب اسلامی آن را به ما ثابت کرده است.

وی تصریح کرد: برای اعتلای کشور باید به راه حل‌های مقام معظم رهبری در برون رفت از مشکلات از جمله توجه به اقتصاد مقاومتی و تکیه بر توان داخلی باور و به آن توجه جدی داشته باشیم.

امام جمعه قم ابراز داشت: از ابتذال و ولنگاری در عرصه فرهنگ می‌بایست پرهیز شود و امروز باید بدانیم که جامعه ما در عرصه فرهنگ مورد تهاجم همه جانبه بیگانگان است.

عربستان جز رسوایی و بی‌آبرویی حرفی برای گفتن ندارد

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شرایط منطقه ابراز داشت: با قوت یافتن جبهه مقاومت در سوریه اتحاد اردوگاه تروریست‌ها هم به هم ریخته است و مواضع ترکیه که در گذشته از حامیان شورشیان سوریه بوده است در همین راستاست هر چند که رفتار نامتعادل ترکیه سابقه‌دار است و نباید از این شرایط غفلت کرد.

حجت الاسلام سعیدی با بیان اینکه در یمن هم شاهد تحولات و پیشرفت‌های خوبی در عرصه سیاسی هستیم، افزود: عربستان سعودی می‌خواست با کشتار مردم یمن و تخریب اماکن عمومی یمنی‌ها را وادار به تسلیم کنند اما عربستان امروز جز رسوایی و بی‌آبرویی حرفی برای گفتن ندارد.

تولیت آستان مقدس حرم حضرت معصومه(س) ادامه داد: در عراق هم شاهد پیروزی‌های خوبی توسط ارتش و مردم هستیم که امید است با آزادسازی کامل موصل به زودی داعش و گروهک‌های تروریستی در این کشور نابود شوند.
منبع: مهر
نظرات بینندگان