arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۸۴۷۷
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۱۲ - ۰۶ شهريور ۱۳۹۵

شورای امنیت آزمایش موشکی کره شمالی را محکوم کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
شورای امنیت سازمان ملل ضمن محکوم کردن آزمایش‌های موشکی اخیر کره شمالی، از کشورهای دیگر خواسته است با جدیت بیشتری تحریم‌های وضع‌شده علیه پیونگ‌یانگ را اجرا کنند.

به گزارش انتخاب، شورای امنیت سازمان ملل روز جمعه آزمایش‌های موشکی دو ماه گذشته کره شمالی را محکوم کرده و این آزمایش‌ها را «نقض شدید» ممنوعیت‌های اعمال‌شده علیه برنامه موشکی پیونگ‌یانگ توصیف کرد. 

به نوشته خبرگزاری آسوشیتدپرس، در بیانیه مطبوعاتی که به تائید هر پانزده عضو شورای امنیت رسیده، اعضا از نقش توان موشکی کره شمالی در توسعه برنامه نظامی اتمی این کشور ابراز تأسف کرده‌اند. 

کره شمالی در ماه‌های اخیر همزمان با تائید برنامه آمریکا برای استقرار سامانه موشکی «تاو» در کره جنوبی، فعالیت‌های موشکی خود را شدت بخشیده است.

پیونگ‌ یانگ هفته گذشته در آزمایشی که «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی آن را «بزرگترین موفقیت» برنامه موشکی این کشور توصیف کرد، یک موشک بالستیک را از روی یک زیردریایی شلیک کرد.

بیانیه شورای امنیت این آزمایش و دیگر شلیک‌های انجام شده در دو ماه گذشته را مایه «نگرانی جدی» خوانده و این اقدامات را «بی‌‌اعتنایی آشکار» به تلاش‌های این شورا برای متوقف کردن آزمایش‌های موشکی کره شمالی توصیف کرده است. 

در این بیانیه همچنین از اعضای سازمان ملل خواسته شده با جدیت بیشتری تحریم‌های اعمال‌شده علیه کره شمالی را اجرایی کنند. 

شورای امنیت اوایل سال جاری میلادی در واکنش به آزمایش یک موشک هیدروژنی توسط کره شمالی، تحریم‌های بی‌سابقه‌ای ضد پیونگ‌یانگ وضع کرد.

کره شمالی برنامه موشکی و اتمی خود را پاسخی به «فعالیت‌های تحریک‌آمیز» آمریکا و کره جنوبی توصیف کرده و گفته است که اگر واشنگتن از طرح استقرار سامانه موشکی در شبه جزیره کره دست برداشته و به رزمایش‌های مشترک سالانه با سئول پایان دهد، حاضر است آزمایش‌های موشکی خود را متوقف کند.

آمریکا تاکنون از پذیرش این شروط خودداری کرده است.
منبع: فارس
نظرات بینندگان